Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#117- 6102016

Op deze palindroomdag waar ik luister naar klanken alsof het hoge of lage golven zijn en stemmen die zingen als een zoute zee, waar tonen rollen uit open schelpen alsof kelen openstaan, samen schrijvend aan een lied of een tekst, een verhaal waar die tonen levende letters blijken te zijn en klanken waardige woorden en zoete zinnen als hoge golven rollende geluiden laten horen die schijnen te vertellen over het leven. Of de dood.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Madd, een zin die begint met palindroomdag kan niet anders dan potentie in zich hebben. Het is een wonderlijk woord dat al mijn aandacht vroeg. Je maakt ook wonderlijke associaties als zingen als een zoute zee. Deed je aan freewriting terwijl je naar de muziek luisterde?

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit is schrijven, waar ik jaloers op ben, prachtig. Dit deel van je zin: waar tonen rollen uit open schelpen Ik kan er niet genoeg van krijgen!

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een stream of consciousness? Fraaie muzikale associaties. Eerder poëzie dan proza. Die hele lange zin laat mij grammaticaal een beetje onbevredigd achter.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Blavatski, fijn dat U het mooi vond! Mili, ik had net voor ik luisterde naar de muziek een gesprek met iemand over de datum die dag, 6102016, vandaar het woord palindroom. Ik heb inderdaad luisterend geschreven, de muziek in mij laten stromen en van alles op geschreven, dus ja, freewriting zou je kunnen zeggen. En zat die dag ook nog aan de zoute zee, dus alles bij elkaar genomen, klopt t wel. Erna heb ik de tekst gecultiveerd, bij wijze van spreken. Mw. Marie, dank je! Ostinato, ik heb het geprobeerd, die stream of consciousness, ik schreef eerder op die manier en lees graag Alice Munroe en Lydia Davis die ook op een bepaalde manier hun zinnen maken. Ik ga de grammatica nog eens nalopen, dank je voor je suggestie. Dank jullie voor de reacties!

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@madd, dankzij jou weet ik nu dat ik een palindroomdag beleefde op een dag dat een tweeling tweeëntwintig werd. Een palindroomgetal, hoewel het geschreven woord niet. Ook mocht ik ze niet feliciteren, hetgeen mij droevig stemde. Jouw lange zin daarentegen maakt een hoop goed, ik houd van lange zinnen, dat weet je, mits ze mooi zijn. En dat is deze, golvend mooi. Met een nuchtere of-overpeinzing toe. Je brengt ons de zee heerlijk vaak in vele varianten. :{}

Rol

  • Anoniem
Hallo Maddbrug, Een rollende zee past bij uitstek bij een palindroomdag, met zijn heen en weer gaande beweging, zoals je ook een palindroom heen en weer kunt lezen. Ik ben een liefhebber van het strand en je bracht me daar op de klanken van de muziek weer even naartoe. Bij dit kunstig stukje poëzie/proza mogen wat mij betreft taalregels met voeten worden getreden, dat heet dichterlijke vrijheid. Schrijfcoach Corrie

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
een boeiende, golvende zin. Ik ga hem zeker nog een paar keer herlezen. ik ben verzot op de zee en de zoute golven...

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Meta! Elyse, ach wat een droefheid in je eerste zinnen. Trieste woorden... Ik hoorde die dag iemand de dag zo noemen dus vandaar mijn inspiratie, en de muziek luisterde ik vlakbij de Egeische zee op Santorini. Zinnen golfden zonder moeite uit mijn pennetje aldaar. Dank je wel voor je mooie woorden.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Corrie, dat heb je goed verwoord, de rollende beweging in combinatie met de palindroom. Een fijne feedback, dank je voor je woorden. Joke VG, dank je!