Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#115 Feest

De opwinding van de gekostumeerden was geweldig en vervulde het hart van de koning met plezier. Alle gasten verwachtten zoals gewoonlijk weer een spektakelstuk. De feestzaal zat bomvol. Nieuwsgierig naar wat de koning nu weer bedacht had. In het midden van de zaal zat een man zonder benen op een tafel. Hij was met een ketting vastgebonden, zodat hij niet van de tafel kon vallen. Het tumult van de feestgangers bereikte het hoogtepunt toen de tafel begon te draaien. De beenloze man begon na enige snelle draaiingen te kotsen en tuimelde op zijn rug. Verscheidene vrouwen vielen flauw. De mannen applaudisseerden luid. Eén van de vrienden van de koning besprenkelde de arme stakker met benzine. Een andere vriend hield er een fakkel bij. De tegenspartelende man ging schreeuwend in de vlammen op, terwijl de koning bulderend lachte. Er viel een doodse stilte in de zaal. Dit hadden de mensen niet verwacht. Toen de fakkel zwaaiend naar de aanwezigen ging, vlogen die ontzet naar de uitgang, terwijl ze in koor riepen: ‘Weg met de koning.’

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Zoals gevraagd heb ik een boek gepakt en ergens opengeslagen. De zin komt uit een verhaal van Edgar Allan Poe.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja, kijk je naar 'Breaking Bad'? Daarin zit ook een scène, van een huurmoordenaar dan, vast aan het infuus, die op stompjes uit bed breekt. Als je eerst feestzaal zegt en dan vertrek, vind je gevoelsmatig een vertrek niet kleiner dan een zaal? En als je lichaam zegt, vind je gevoelsmatig niet dat de man dan al dood zou zijn? Keurige feestgangers die 'weg met de koning roepen.' :ninja: Een spraakmakende tekst die je postte.

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, een feestje wat erin hakt! En dat die feestgangers zelf ook aan de beurt komen, Ik moest denken aan scene uit Caligula. Scherp verhaaltje.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, De onderdanen werden op hun wenken bediend en dan roepen ze: 'Weg met de koning!' Wat een ondankbaar volk. Barbaarse taferelen schotel je ons voor. En ik las het nog wel zo vlak voor de nacht, als dat maar goed gaat.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik had er ook eerst feestzaal staan en de man. Toen dacht ik dat ik toch maar iets anders moest verzinnen. Maar ik ben het wel met je eens. Keurige feestgangers hoeven niet keurig te zijn. Ze schrokken zich dood. Wie weet wat er op het volgende feest gaat gebeuren? Toch maar veranderd.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, het nachtspook. Ik wist nog niet hoe op je verhaaltje te reageren, want ik werd er zo naar van. Bij dat soort scènes schiet ik altijd accuut achter de bank. Een bewijs dat je het goed geschreven hebt. Maar ik durf het niet nog eens te lezen. :eek:

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, ik ben bij Elyse achter de bank gaan zitten, ik las je verhaaltje gisteren al en kon er niet van slapen....

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een man zonder benen op laten gaan in vlammen is inderdaad nogal barbaars, maar toch had de Koning wel een hart, hij zorgde er in ieder geval voor dat de man niet van tafel kon vallen. Hoe attent.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Haha. Ik ben niet zo slecht als ik schrijf, hoor. De volgende keer zal ik rekening met je houden, Madd (als ik het niet vergeet).

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik mag geen reclame voor mijn boek maken, maar je kunt wel op recente reacties kijken naar boekpresentatie 'Laaiend'. Niet alles wat ik schrijf, is afschuwelijk.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik lees het in de ochtend en raak er kritisch van. Ten eerste vind ik de omslag in het publiek niet geloofwaardig, ten tweede vind ik het niet grappig omdat de premisse onduidelijk blijft. Zo lijkt het alsof je geen keuze maakt. Weg met de koning is niet concreet gemaakt. Je had hem vlam kunnen laten vatten en laten redden door een hypocriete man?

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Je mag rustig kritisch zijn, hoor. Onrustig ook. Het was niet grappig bedoeld. Wat een leuk feest leek te worden, eindigde in een drama. Ik weet dat ik nog woorden overhad, maar ik vond het genoeg.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je mag rustig kritisch zijn, hoor. Onrustig ook. Het was niet grappig bedoeld. Wat een leuk feest leek te worden, eindigde in een drama. Ik weet dat ik nog woorden overhad, maar ik vond het genoeg.
Ik werd er een beetje akelig van het onderwerp, denk ik. Net zoals wanneer ik jury was en zes horrorverhalen in korte tijd achter elkaar las. Sorry...

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Eigenlijk stuurde Odile me naar dat boek toe. Leuk is wat anders. Jij kunt er ook niets aan doen, Odile.