Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

schrijfopdracht # 114 - gemiste kans

Gemiste ontmoeting. Het was druk in de superbazar. Het onwillig winkelwagentje bleek sterker dan ik. Het trok me regelmatig naar de verkeerde kant. Het leverde mij een paar geërgerde blikken op van de aanwezige kooplustigen. Zo goed en kwaad als het ging laveerde ik het lompe, ijzeren geval op knarsende wieltjes langs de rekken. Oké, niet alles in het leven gaat gesmeerd. Een slecht gesmeerd winkelkarretje is maar een peulenschil gezien de vele obstakels die een mens uit de weg moet ruimen. Een vriendin zei eens: “Ik ruim mijn problemen niet meer op. Zodra een probleem is opgelost staat er al weer een ander voor mijn neus!” In de Harry Potter-boeken zegt het vriendinnetje van Harry: “Harry, stort je nu eens niet op de problemen, hè?” Waarop Harry antwoordt: “Ik stort me niet op de problemen, de problemen storten zich op mij!” Tussen haakjes, die Harry Potter-boeken staan vol wijsheden, het zijn eigenlijk geen kinderboeken, maar lectuur voor volwassenen die door de regels kunnen lezen hoe bizar en tegelijkertijd hoe interessant het leven is. Om terug te keren naar de superbazar, ik stond op een gegeven moment tegenover een jonge vrouw. Ze was zonder kar en keek me aan met ogen die een zekere radeloosheid verraadde. Ik was nerveus, ietwat opgejaagd, stuurde mijn kar aan haar voorbij. Een paar rayons verder stonden we weer tegenover elkaar. Ik was ondertussen nog meer gestrest en behalve dat ik weer die vreemde blik opving, liep ik achteloos verder. Het gebeurde zelfs een derde keer. Thuisgekomen, en tot rust gekomen, liet de ontmoeting met de jonge vrouw mij niet los. Ik vond mezelf een egoïstische, doorgedraaide vrouw, zonder begrip of aandacht voor de medemens. Ik vind mezelf niet leuk. Ik kan haar ogen niet vergeten. Ik zie het als een gemiste kans.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Blavatski, niet zo streng zijn voor uzelf. Zij had ook iets tegen u kunnen zeggen in plaats van alleen te staren. U schreef een onderhoudende tekst.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een klein verhaal met de nodige wijsheden. Vooral die van je vriendin. Ga ik ook opvolgen: niets meer opruimen. :D Mooie tekstbeheersing, Blavatski. Een piepklein puntje: een g teveel in
Tussen haakjes, die Harry Pogtter-boeken
Goed dat je niet op haar blik bent ingegaan. Daar was niets goed uit voortgekomen, denk ik.

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Herkenbare situatie die je beschrijft. Bonuspunt voor het Harry Potter-citaat (groot fan!), hoewel het van de hak op de tak springen de tekst wat rommelig maakt.