Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#114 Op naar de tien!

Eens kijken of er al iemand voorbij gekomen is, dat is wat ze meestal doen, voorbij gaan. Of eraan voorbijgaan, een betere formulering. Lezen doen ze het wel, dat maak ik me tenminste wijs, maar reageren: ho maar. Ik open mijn laptop, log in en bekijk de oogst van dit moment. Als ik naar beneden scrol zie ik al snel mijn naam met daarachter die hatelijke ‘0’. Er zijn er die in mij geloven, die zijn er zeker. Maar het zijn er zo weinig dat het geloof in mezelf soms danig wankelt. Misschien is het m’n aangeleerde arrogantie, gevoed door een aangeboren minderwaardigheidscomplexje dat telkens weer die nul in een tien wil zien transformeren. Misschien ga ik voorbij aan de mogelijkheid dat de combinatie van beiden de lezer doet huiveren, walgen, en nog meer van dat soort dingen. Laat ik mezelf nog een kans geven. Zeg doe me eens een lol, voorbijganger! Laat mijn hart eens juichen! Op naar de tien!

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Anton, Hier is de 1.. Nu de 0 nog ;) Grappig geschreven stukje en wellicht bedoelt als kritische noot? grtz, Barreltje

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
en drie bovendien :D ik las je met plezier, zoals altijd eigenlijk, wanneer ik je lees in elk geval zonder huivering of walging maar de overige zeven moeten zich zelf melden

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Anton Pater, Leuk. Lezen en reageren zijn twee dingen. Ik lees bijna alles ;). opvallende zin: 'Misschien is het m’n aangeleerde arrogantie, gevoed door een aangeboren minderwaardigheidscomplexje' Mijns inziens is het in het algemeen andersom.

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hier is nummer 5 ;) Leuke interpretatie van 'de voorbijganger'! 'Misschien ga ik voorbij aan de mogelijkheid dat de combinatie van beiden' -> hier hoort beide, zonder -n, want je verwijst naar een combinatie van arrogantie en een minderwaardigheidscomplex. Beiden gebruik je bij mensen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Anton, een humorvol open en raak stukje. Ook zijn m.i. de opmerkingen van janp en Marije correct. Ik ben de 2e naast schrijvenmaar die je consequent leest/feedback geeft. Misschien heb je wel een schare groupies die niets durft te zeggen. ;)

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En daar heb je weer zo'n voorbijganger. Eentje die het veel makkelijker vindt om een verhaal te schrijven dan om commentaar te leveren. Als een verhaal verkeerd valt, dan is er niets aan de hand; er komt gewoon een nieuw verhaal. Commentaar dat verkeerd valt, dat is een ander verhaal... Misschien moet ik meer durven.

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het ziet er naar uit dat we bij een zeven blijven steken. Dat is toch een ruime voldoende, vooruit dan: ik plak er nog een jaartje aan vast. Er wordt toch meer gelezen dan ik dacht, mijn nederige excuses, ook voor het wat melige verhaaltje. Barreltje, Schrijvenmaar, JanPaul, Marije, Mill en Gs: mag ik jullie met innige liefde omarmen en danken voor jullie inbreng die mijn hart heeft verwarmd, wat kan schrijven toch mooi zijn!

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En een 9! Al is dit #11. Ik ga zelden aan je voorbij, ik ben wel even weg geweest, maar dat heeft andere redenen. Ik lees je altijd graag! Al was deze inderdaad wat melig. :rolleyes: :) Op naar de #115, ik ben benieuwd.