Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse opdracht #114 - Lijn 13

Ik neem altijd Lijn 13 naar mijn werk, die van 7:42. Op dat moment kolkt de stad van leven: mensen zijn gehaast, op het vermakelijke af. Suffe loonslaven zijn het. Druktemakers die niet weten wat ze hebben. De blonde jonge vrouw is de enige die ik zie staan, in de volle tram. Iedere dag. Ze ziet mij niet zitten. Niet dat ze onvriendelijk is, maar als ik haar aankijk, kijkt ze weg alsof ze zich schaamt. Alsof ze denkt dat ik melaats ben. Of verbeeld ik het me? Ben ik te vrijpostig? Zou ze een relatie hebben? Lijkt me wel. Ze is mooi. Goed figuur. Ze kijkt zelfverzekerd de wereld in. Mooie wenkbrauwen. Een van haar voortanden staat iets scheef, maar dat is perfecte imperfectie. Anderzijds, ze oogt niet blij. Niet de vrolijke onbezorgdheid die past bij haar achter-in-de-twintig. Zal ik haar mee uit vragen? Ik aarzel. Misschien breng ik haar in verlegenheid. Dat is het laatste wat ik wil. Ze zal het niet zeggen. Ik zal het ook niet zeggen, maar we zullen het allebei denken: geen seks. Chatten op internet is veiliger. Op afstand en toch intiem. Geen penibele vragen, geen onaangename stiltes, geen pijnlijke wegkijkmomenten. De volgende halte moet ik er uit. Altijd een heel geklungel, waarbij ik afhankelijk ben van de hulp van anderen. Het schorem laat me gelukkig met rust. Vier van die opgeschoten jochies hielpen me laatst zelfs. Even was ik bang dat ze me zouden laten kletteren. Die vrees was ongegrond: ze zetten me zachtjes neer op de stoep, op mijn wielen, met een bemoedigend kneepje en ‘nog een prettige dag, meneer’.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Leonardo! Wat een feest je hier weer te lezen. :nod: Je tekst staat voor mij strak van de emotie met, as usual, je bom aan het einde hoewel je je lezer hier zachtjes edoch dwingend naar toe leidt. Er is ook verdriet in je tekst, de gehandicapte man die om 07:42 uur aan onmogelijke seks denkt. Ik heb twee impertinente vraagjes. Waarom voelt de man zich geen loonslaaf als ook hij naar zijn werk gaat? En hoe weet hij over haar voortand? Staat haar mond lichtelijk open? Ik vind je tekst prachtig uitgewerkt.

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mili - na jouw bijdrage te hebben gelezen (dat is pas een feest!) heb ik mijn ingedutte pen weer uit zijn slaap gerukt. - De "loonslaven" zijn meer verbonden met de haast dan met het werk. Druktemakers zijn het! - Die voortand? Ach, weet ik het. Die troel staat al maanden in zijn onbereikbare nabijheid mooi te wezen. Hij kan haar volledig uittekenen. Ze heeft ook minuscule haartjes op haar bovenlip, maar dat vond de tobber geen gedachte waard.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Erg levendig beeld schets je van hoe het er op een doodgewone dag aan toe gaat. Ik had het einde niet verwacht, maar dat maakt het juist sterker. "De blonde jonge vrouw is de enige die ik zie staan, in de volle tram. Iedere dag. " Het lijkt me praktisch onmogelijk dat je elke dag precies dezelfde tram neemt (als je elkaar niet kent), en elkaar dan ook nog opmerkt. Of is dit zijn fantasie?

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leonardo, fijn je weer te lezen! Sterke tegenstellingen verwerkt in het verhaal, je laat mij jouw gedachtengang volgen en zorgt voor een volkomen verrassend einde.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ik had het einde wel verwacht, je hebt er keurig naar toegewerkt. Ik twijfel over de 'geen seks' gedachte. Ten eerste omdat een of andere vorm van seks doorgaans weldegelijk tot de mogelijkheden behoort, ten tweede omdat ik me persoonlijk echt met alle fantasie die ik in mij heb me niet kan voorstellen dat dat ooit mijn gedachte zou zijn als ik mee uitgevraagd werd. Lastig dansen, zou ik kunnen denken, of dan fietsen we vast niet samen naar huis, maar wel of geen seks echt niet. Je wilt wellicht aangeven dat het voor hem zo'n item is dat hij zich indenkt dat zij het zal denken, maar juist hij zal weten wat er allemaal wel mogelijk is en er daarom anders over denken. Ik vind het wat onnatuurlijk zoals het er nu staat. Maar leuk je weer eens te lezen!

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi verhaal, verrassend einde. Die voortand van @Mill was iets wat mij ook opviel: dan moet ze toch één keer naar hem gelachen hebben?

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
of naar iemand anders :) of ze gaapte, of ze praatte met een ander, of in haar telefoon, of ze nam nog net een hap ... voortanden zijn dikwijls zichtbaar, zeker scheve

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leonardo, spannende tekst met subtiele erwijzingen dat er iets is met de hp. Een tekst die dwingt tot doorlezen. Alles valt op zijn plek als je het einde leest. Ook het "geen seks", want alles speelt zich af in het hoofd van de hp tot en met het invullen van de gedachten van de vrouw. Graag gelezen!

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook het "geen seks", want alles speelt zich af in het hoofd van de hp tot en met het invullen van de gedachten van de vrouw. Graag gelezen!
ik twijfel er niet aan dat hij denkt dat zij het zal denken, maar ik geloof niet dat hij denkt dat ze het allebei zullen denken; het was voor mij een typische oh-de-schrijver-wil-een-hint-geven-ervaring. en ik twijfel er niet aan dat jij zonder kan.