Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Mijn geluksmoment#113

Lief dagboek, Zo vaak in mijn leven heb ik beloftes gedaan waarvan ik van tevoren wist dat ik ze niet na zou kunnen komen. Gewoon om ervan af te zijn, om moeilijke discussies uit de weg te gaan en misschien ook wel om mijn zwakheden niet aan mezelf en anderen prijs te hoeven geven. Dat lukte uiteraard niet, want op het moment dat je de belofte breekt, wordt je daar alsnog mee geconfronteerd. En dan komt er ook nog eens een hoop frustratie en schuldgevoel bij. Ik ben nu zeventien en zou hard aan het werk moeten zijn om volgend jaar een vwo-diploma te halen. In plaats daarvan zit ik oververmoeid thuis, met een diagnose Asperger en een heleboel blokkades. Zoals je weet ben ik nu al een tijdje opzoek naar geschikte hulpverlening en die is niet gemakkelijk te vinden. Zo kreeg ik nu met een man te maken die anderhalf uur te laat op onze afspraak kwam en bij wie ik me totaal niet op mijn gemak voel. Dus wat heb ik gedaan? Ik heb al mijn moed verzameld en heb hem opgebeld om te vertellen dat ik hem niet als hulpverlener wil. En denk je dat hij dat respecteerde? Welnee! Hij begon me aan alle kanten te pushen en liet maar niet los, maar ik ben dit keer niet gezwicht. Op al zijn voorstellen heb ik resoluut met ‘nee’ geantwoord en ik ben definitief van hem af. Voor sommigen is dit misschien iets heel simpels, voor mij is het een overwinning; een overwinning op mezelf. De rest van de dag was ik euforisch en ik kon de glimlach niet van mijn gezicht krijgen. Ik weet niet wat de toekomst gaat brengen, maar ik weet wel dat ik dankzij deze flut hulpverlener een grote stap heb gemaakt. Liefs J

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Was die fluthulpverlener toch nog ergens goed voor: goed gedaan! Je verhaal is duidelijk, pas wel op met het gebruik van tijden; vt en tt door elkaar heen. Probeer ook het woord 'maar' zoveel als mogelijk te vermijden, jij hebt het woord nu twee keer gebruikt in één zin. Kijk of je zinnen in vvt meer actief kunt maken. (Dus wat heb ik gedaan> Dus wat deed ik?)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom bij de wekelijkse opdrachten. :) Schrijven is een goede therapie. Ik kan niet zien of het autobiografisch is maar het leest geheel geloofwaardig. Een krachtig verhaal over een HP die er wel komt, met of zonder hulp! :thumbsup:

Rol

  • Anoniem
Hallo Juultje-vd, Succesvol voor jezelf opkomen, een mooi geluksmoment. Mooi om te lezen dat een voor jou slechte therapeut dit effect bij je teweeg heeft gebracht. Toch zo slecht nog niet… Schrijfcoach Corrie