Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#113 De tango.

De tango. Zondag 24 september 2006 half twaalf. Ja, dagboek ik weet het. Eigenlijk zou ik nu direct naar bed moeten, want morgen heb ik een proefwerk Engels, van die bitch. Maar ik ben zo opgewonden. Ik zou toch niet kunnen slapen. Precies vanavond heb ik met de Mike Stolten van de volwassen groep, de tango gedanst. En dagboek weet je wat hij tegen mij zei? ‘Esmee, over tien jaar wil ik heel graag nogmaals met jou de tango dansen.’ Hij wil dus nog een keer met mij de tango dansen. Ik voelde het al dagboek. Toen de muziek inzette en hij zijn arm om mijn lichaam sloeg, raakte ik in de trance van de tango. De opzwepende Argentijnse muziek klonk mij als poëzie in mijn oren. Ik weet niet eens of wij alleen op de dansvloer stonden. Ik kon niet verder kijken dan de ruimte in onze versmolten aura’s. Ik kon zijn geur inhaleren, zo dicht kwam mijn gezicht bij het zijne. Mijn benen gingen vanzelf. Iedere pas klopte. Afstoten en hartstochtelijk aantrekken. Een spel van geliefden. Ik voelde mijn borsten een cup groter worden, mijn hele lichaam voelde zowel strak als soepel. Een sliert haar kwam los uit mijn opgestoken haar, door het soms ruwe karakter in de bewegingen van de dans. Ik sloeg mijn been om zijn been. We zaten als magneten aan elkaar vast. Toen de muziek ophield bleven wij nog even in elkaar verstrengeld staan. Dagboek hij heeft mij naar huis gebracht met zijn auto. Mijn fiets staat nog bij de dansschool, dat heb ik hem niet verteld. Hij opende het portier voor mijn huis en bracht mij tot aan de deur. De kus op mijn voorhoofd voel ik nog. Tot over tien jaar, dacht ik. Dan ben ik vijfentwintig. Jemig dat is nog wel lang toch?

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Thea Josephine. Prachtig verhaal over de intensiteit en sensualiteit van de tango! Geluksgevoel van het pubermeisje mooi weer gegeven: De kus op mijn voorhoofd voel ik nog. En dan het pubermeisje: Tot over tien jaar, dacht ik. Dan ben ik vijfentwintig. Jemig dat is nog wel lang toch?

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Thea Josephine, 'Zondag 28 september 2016 half twaalf.' - als je er '2006 half twaalf van maakt', wordt het een stuk spannender. (volgens mij is dat de bedoeling want dit jaar is 28 september een woensdag. :)

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Thea Josephina, wat een leuk en meeslepend verhaal. Het deed me denken aan mijn eerste date, heel lang geleden, aan een soortgelijk moment, te oud voor de merels maar te jong voor de kerels. :o

Rol

  • Anoniem
Hallo Thea Josephine, Voor een meisje van zestien is het knap zoals ze het sensuele van de dans weet te beschrijven. Volgens mij was de hele avond voor haar een aaneenschakeling van geluksmomenten. Mooi beschreven. Schrijfcoach Corrie