Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#113 Een gelukkige tijd

‘Dag, mevrouw Ondersteboven. Ik kom nog even een praatje maken voor het eind.’ ‘Hoezo, zuster Tut Hola? Sta ik misschien op het punt dood te gaan?’ De oude vrouw begon onbedaarlijk te lachen. Raar mens, denkt de zuster. Ze gaat op de stoel naast het bed zitten en streelt even liefdevol over het gerimpelde gezicht. ‘Niet doen,’ klinkt het kwaad. ‘Mensen die aardig doen willen altijd iets van je.’ De zuster zuchtte. ‘Ik bedoel aan het eind van mijn dienst.’ ‘Jaja, klets je er maar weer uit. Ik ben niet gek. Jullie wachten alleen maar op lijken.’ De zuster negeert haar opmerking en vraagt: ‘Wat vond u eigenlijk het gelukkigste moment in uw leven?’ ‘Haha. Een moment? Het was een aaneenschakeling van geluksmomenten, jaren zelfs. Ik heb veel geld gewonnen bij een loterij. Zonder aarzeling ben ik naar mijn jeugdvriend in Amerika vertrokken. Twintig jaar geleden is hij daarheen gegaan. We hebben altijd contact gehouden. Na vijf jaar werd hij weduwnaar. Dat was in de tijd dat ik de pot won. Een uitgelezen moment om hem te bezoeken. Toen hij stierf ben ik daar blijven wonen tot ik merkte dat ik niet goed meer voor mezelf kon zorgen. Daarom zit ik nu in dit dure tehuis.’ ‘Waar is uw gezin?’ ‘Geen idee. Je vroeg naar mijn gelukkigste tijd. Anders nog iets?'

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, weer gelachen om je tekst. Mooie namen verzonnen! Fantastisch weer gegeven, deze humor: ‘Geen idee. Je vroeg naar mijn gelukkigste tijd. Anders nog iets? De aanhalingstekens achter de ?.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Je hebt gelijk. Had ik het weer op een verkeerde site gezet. Melding gemaakt. Maar het is niet verwijderd.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja, nu heb ik toch een sterke indruk dat de vriend, die naar Amerika ging, zijn vrouw omlegde omdat hp de pot won. Klopt dat? Mevrouw Ondersteboven is een apart specimen. ;)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een verbitterd personage. Ik kan wel om haar lachen. Ik hoop dat de theorie van Mili waar is, al had hij dan ook eigenlijk je hoofdpersonage moeten vermoorden, dan had hij het fortuin voor zichzelf gehad.

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha Tja, dit is een leuke. Dit soort humor staat me wel aan. Ook ietwat wrang natuurlijk dat ze niet weet waar haar familie is, maar ze weet van wanten deze oude vrouw. Graag gelezen!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Op een of andere manier hebben jouw verhalen meestal zo'n heerlijk humoristisch ondertoontje. Zo ook in dit verhaal verschijnt bij mij de lach. Daarom, met veel plezier gelezen.

Rol

  • Anoniem
Hallo Tja, Mooi hoe je met de laatste zin aangeeft dat haar gezin geen onderdeel uitmaakt van haar geluksmomenten. Enerzijds geeft dat een suggestie van eenzaamheid, maar tegelijk lees je dat ze haar leven heel erg heeft gestuurd in de richting van haar eigen geluk. Wat voor de zuster mogelijk geluk is (gezin) is dat voor de vrouw blijkbaar niet. Wat ik mis is een dagboekvorm, verder mooie tekst. Schrijfcoach Corrie