Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#112 - Ambrozijn

Jij praat Jij lacht Jij kust Jij blust 't vuur dat in mij brandt Ambrozijn minnaar mijn Zo schoon zo wonderschoon glanst jouw huid Zo licht van toon klinkt jouw fluit Ambrozijn minnaar mijn Jouw tong tast door mijn mond Mijn lijf gloeit Jij groeit Jij onthult Jij vult mij Ambrozijn minnaar mijn Ik laaf mij aan jou Ik drink uit jouw bron Jij zinkt in mij Ambrozijn minnaar mijn Als tornado kwam jij Nu windstil Jij ging voorbij Ambrozijn minnaar mijn

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een mooi liefdesgedicht en tevens een geslaagd voorbeeld van een e-lipogram; ik deed het je niet na. Nooit eerder heb ik zo kuis verhullend een liefdes-scene gelezen. Als het op muziek gezet wordt hoort de fluit de boventoon te vieren.

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een mooi liefdesgedicht en tevens een geslaagd voorbeeld van een e-lipogram; ik deed het je niet na. Nooit eerder heb ik zo kuis verhullend een liefdes-scene gelezen. Als het op muziek gezet wordt hoort de fluit de boventoon te vieren.
Dos, dank voor dit prachtige commentaar. Ik schreef dit gedicht op een bankje in "les Alyscamps" in Arles. :-)

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een mooi liefdesgedicht en tevens een geslaagd voorbeeld van een e-lipogram; ik deed het je niet na. Nooit eerder heb ik zo kuis verhullend een liefdes-scene gelezen. Als het op muziek gezet wordt hoort de fluit de boventoon te vieren.
Dos, dank voor dit prachtige commentaar. Ik schreef dit gedicht op een bankje in "les Alyscamps" in Arles. :-)
Ja, in Arles... geen wonder...

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel mooi, Nel, bedoel je het dorpje van Van Gogh, ik zou daar eens graag naar toe gaan; het is er jammer genoeg nog niet van gekomen. Ik zet het op mijn Bucketlijst. En neem je gedicht mee. :o

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ambrozijn, een naam om verliefd op te worden. De drank der goden, in een gedicht zo fraai beschreven. Mijn complimenten Nel.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wauw, mooi! De herhaling werkt erg goed en je hebt er zelfs nog rijm in weten te verwerken. Er zijn wel 3 e'tjes ingeslopen (gloeit, groeit & wonderschoon).

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel mooi, Nel, bedoel je het dorpje van Van Gogh, ik zou daar eens graag naar toe gaan; het is er jammer genoeg nog niet van gekomen. Ik zet het op mijn Bucketlijst. En neem je gedicht mee. :o
Dank je, Blavatski. Les Alyscampsj ligt buiten Arles en zowel Van Gogh als Gauguin hebben deze plek geschilderd.

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ambrozijn, een naam om verliefd op te worden. De drank der goden, in een gedicht zo fraai beschreven. Mijn complimenten Nel.
Madd, dank voor je mooie woorden.

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wauw, mooi! De herhaling werkt erg goed en je hebt er zelfs nog rijm in weten te verwerken. Er zijn wel 3 e'tjes ingeslopen (gloeit, groeit & wonderschoon).
Marije, dank voor het compliment. Het was een leuke maar moeilijke opdracht die buiten de geijkte woordpaadjes leidt. Toch nog een paar e's; ik las eroverheen. Ik puzzel nog even verder.

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nieuwe versie, nu echt zonder e Jij praat Jij lacht Jij kust Jij blust 't vuur dat in mij brandt Ambrozijn minnaar mijn Zo mooi Zo schoon glanst jouw huid Zo licht van toon klinkt jouw fluit Ambrozijn minnaar mijn Jouw tong tast door mijn mond Mijn lijf bloost Jij koost mij Jij onthult Jij vult mij Ambrozijn minnaar mijn Ik laaf mij aan jou Ik drink uit jouw bron Jij zinkt in mij Ambrozijn minnaar mijn Als tornado kwam jij Nu windstil Jij ging voorbij Ambrozijn minnaar mijn

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wauw Nel, dit is echt zo mooi! Puur van woorden, geen gekunstelde zinnen om die e te vermijden. Echt knap gedaan! Het licht erotische komt mooi naar voren zonder expliciet te zijn, ik zou het niet kunnen nadoen.