Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#112 – E-lipogram: Sponsorloop

Ik heb voor het eerst de wekelijkse schrijfopdracht gemaakt. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! --- 'Sponsorloop' ’t Was vlak na mijn buurmans dood in ‘t voorjaar. Ons buurthuis was ’n sponsorloop van plan. Want sinds zijn dood had mijn buurvrouw haar huur nog nooit voldaan. Vlak na zijn start, kwam Joop langs mijn huis. Ik stond op straat, hij zag mij maar half, dus plots was daar ’n botsing! Hij pijn aan zijn hoofd, ik schaamrood op mijn kaak. ’t Had niks om ’t lijf, maar in zijn blik zag ik al dat moois. Zijn oogopslag was machtig, ik wist dat hij nóg ‘ns langs zou gaan. Twaalf maal rond ging hij, ook al was vijf zat voor ’n plak van goud. Zijn plak hing daarna om mijn hals, hij wou mij als vrouw. Dat buurthuis, na ‘n half jaar was daar ’n bruiloft van ons. ‘t Dorp was voltallig in ‘t pand, mijn buurvrouw ontbrak nochtans. Waarschijnlijk was zij naar ’n fijn warm oord van ’t sponsor kapitaal. Ontdaan was Joop. Ging hij daarom twaalf maal rondom ‘t dorp? Ik dacht: Waarom zijn zorg? Hij had mij toch? Maar hij ging van huis, ik gis naar ‘m warm oord. Op dat punt wist ik ook: zijn twaalf maal rond was voor hààr! Ik hoop dat hij haar gauw vond. Nu woon ik solo in wat haar huis was, maar mijn huur is nog nooit voldaan. Doch ’t kapitaal van ’t jaarlijks sponsorgala sla ik af. Dankzij al Joop zijn mikmak in dit dorp wil ik vrij zijn. ---

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Knap stuk hoor. Heel handig hier: ’t sponsor kapitaal. Bij deze: Maar hij ging van huis, ik gis naar ‘m warm oord. Bij deze de 'm weglaten? Naar mijn smaak zou ik de laatste drie regels weglaten, voor mijn gevoel komen er zaken ter sprake, die ik niet mis als ze er niet staan. Durf bijna niet te te reageren op deze tekst, al zo lang bij SOL, ik om pas net kijken hoor!

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een origineel verhaal! Je bent slim aan het spelen geweest met je tekst om e'tjes te vermijden, en het leest eigenlijk nog steeds hartstikke makkelijk. 'Want sinds zijn dood had mijn buurvrouw haar huur nog nooit voldaan.' vind ik een hele mooie zin

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank jullie wel! @mw.Marie: Ik ben hartstikke groen hoor, ik wilde vorige week een account aanmaken, bleek ik dat bijna 10 jaar geleden al had gedaan. Nooit gebruikt! @Marije: Goed idee om die laatste drie zinnen weg te laten. Het waren er eerst nog meer! Eén van mijn valkuilen is dat ik het zo graag wil afronden, en nog completer wil maken, en nog iets aan toe wil voegen, en ... Eerder stoppen dus! :-)

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Leuk bedacht. Ik ben het met de anderen eens dat het zonder die drie zinnen sterker is. 'm warm oord. - 'n warm oord (?) Ik hoop dat hij haar gauw vindt. (?)