Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#109: Gevallen

Geen goud Yuri voor jou. Epke getraind zes jaar zo trouw! Vallen kan op vele wijzen, Alleen krijg je dan geen prijzen Lullig maar waar. Ligtlee één "zomaar"! Topprestatie: een gouden broche. Niet te evenaren tour de force!

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Mw. Marie, Leuk onderwerp voor een olympisch acrostichon! Compact en deze keer geen lofzang op een held. Je hebt het ook nog laten rijmen, dat is knap. Foutje: het is getraind, met een 'd' dus. Als je het werkwoord in de verleden tijd verlengt, dan hoor je die 'd': hij trainde. 'Fors' en 'force' klinken allebei helemaal hetzelfde, dit zou je 'rijk rijm' kunnen noemen, dus net zoiets als een woord op zichzelf laten rijmen, zoals 'raam' op 'raam'. Dit wordt meestal niet goed gerekend. Schaaf er nog wat aan, dan wordt het een sterk gedicht! Groet van Wilma van den Akker / Mevrouw SchrijfTaal

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank Nel. Voor je belangstelling voor mijn acrostichon en mooi dat je alle invalshoeken ziet!

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag mw.Marie, mooie acrostichon, over een gevallen held. zou hij er ondertussen al weer een beetje overheen zijn? De dubbele val vind ik een goede vondst. :o

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank schrijfcoach Wilma, voor nogmaals attentie voor mijn acrostichon en je glimlach! Dank Blavatski voor je aandacht voor mijn acrostichon, de derde val is de omhoog gevallen val, is eigenlijk in het Nederlans niet zo'n leuke opmerking, echter Ligtlee is mijn inziens dé topper van de OS 2016!