Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#109 Windsurfen

Winnen wil Dorian van Rijsselberghe, met zijn RS:X plank koerst hij In een Formula Race vol vertrouwen Naar de volgende Olympische zege De gedachten op maar één ding gericht Surfen alsof zijn leven er vanaf hangt om Uiteindelijk opnieuw de felbegeerde gouden plak Recht voor de neus van de anderen weg te kapen; te Finishen als nummer één En net als in 2012 wordt zijn droom weer werkelijkheid Niets kan dat gevoel evenaren.

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Meta, Grappig dat je de naam van de sporter verwerkt hebt in een acrostichon van zijn sport. Door de vormeis word je soms in rare bochten gedwongen. De eerste zin is een stuk langer dan de andere, waardoor het ritmisch niet zo lekker loopt. Het 'en ... en...en...' in regel 1, 7 en 9 maakt het wat opsommerig. Kijk of je het gedicht nog wat soepeler kunt laten lopen. Lees het hardop en hoor zelf waar het hapert. Succes! Wilma van den Akker / Mevrouw SchrijfTaal

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijfcoach Wilma, Bedankt voor je feedback. Ik heb het gedicht helemaal herschreven en plaats het hieronder. Misschien heb ik er nu helemaal een puinbak van gemaakt ;)

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Herschrijf; Winnen wil Dorian van Rijsselberghe, daarom koerst hij fanatiek In een Formula Race, zijn voeten stevig op een RS:X plank Naar de volgende Olympische zege, zijn handen omklemmen de giek. De gedachten op één ding gericht om daarmee zijn doel te bekrachtigen Surfen alsof zijn leven er vanaf hangt, maar als dank Uiteindelijk opnieuw de begeerde gouden plak te bemachtigen. Recht voor de neus van de anderen wegkapen, wat een prestatie Finishen als nummer één met vreugdegejank En net als in 2012 zijn droom werkelijkheid maken, de sensatie Nu in Rio beleven, kampioen voor het leven.

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Meta, Ik denk dat 'Tja' gelijk heeft over dat vreugdegejank. Het is zeker geen puinbak geworden, hoor, maar juist een stuk evenwichtiger. Die laatste regel bungelt er een beetje bij. Zou je die niet bij de derde strofe trekken? Groet weer, Wilma

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat leuk dat je nog een keer langskwam, Wilma :) Ik ben super blij dat het deze keer beter is. De laatste regel bungelt niet meer en ik heb Tja's advies opgevolgd.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Meta, dank je wel voor je origineel gedicht over Dorian. Ik kende deze sporter niet, maar je had me nieuwsgierig gemaakt; ik werd op slag verliefd (op de sport in kwestie)! :o