Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#109 - De gouden zege van Sharon van Rouwendaal

Sharon, stoere zwemster in open water Heeft de gouden zege behaald Afzien was het jarenlang Rust noch duur werd haar gegund Onder streng regime van haar beul Noopte zij haar lichaam tot meedogenloos lijden Van de vroege morgen tot de late avond Alleen zonder familie, zonder vrienden Nam zij hindernissen, zwom ze vele banen Rouwendaal, doordouwer, trotseerde schouderpijn Op school al 'cannibale des bassins' genoemd Uit het juiste hout gesneden Werkend aan haar overwinning En intussen levend als een kloosterling Nu dan de felbegeerde gouden plak Die ze voor zich uitdraagt Als een trofee Al het leed is geleden Lof en eer klinken luid alom

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Nel, Knap dat je voor- en achternaam van de zwemster hebt gebruikt. Het is een echte lofzang geworden. Daar leent deze vorm zich wel voor. Ik heb wel wat moeite met woorden als 'noopte', maar ja, wat moet je anders met die 'N'? Kijk of je er nog wat aan kan schaven, daar wordt het vast een beter gedicht door. Groet van Wilma van den Akker / Mevrouw SchrijfTaal

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Coach Wilma, Hartelijk dank voor het opbouwende commentaar. Blijven schaven is ook mijn werkwijze. Ik had voor plaatsing al veel geschrapt en veranderd. Een alternatief voor "noopte zij haar lichaam tot meedogenloos lijden" zou kunnen zijn; "Nam de training in Narbonne barbaarse vormen aan" Ik laat het even bezinken en kijk wat ik verder nog kan schaven.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Meta, Tja, Mw.Marie, Hartelijk dank voor de complimenten Coach Wilma, dank! Ik laat het woord 'noopte' nu maar staan, want mijn alternatief vind ik toch minder.