Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

# 106 Begrip

Hoe mijn zeer oude oma zo rustig kon blijven terwijl op de fraaie exotische augustusmarkt een uitermate heftige explosie plaatsvond, waardoor haar zojuist aangeschafte watermeloen uiteenspatte zodat zowel zij als de krakkemikkige gele kraam waar ze bij stond onder de troebele rode smurrie kwam te zitten, en de hevig geschrokken marktkoopman zich excuseerde nadat hij haar had schoongeveegd en het weer rustig werd, begrijp ik pas sinds ik zelf doof ben.

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldig zinverhaal Willemina! De sfeer ademt exotisme uit, waarbij ik rode meloenen en gele curry of kurkuma zie langskomen. Een rustige, dove oma kan ook wel wat beleven!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is het voordeel van doof zijn: je krijgt niet alles mee. De doven in Syrië hebben minder onder het geweld te lijden dan de beter horenden. Nu is dat voordeel daar wel heel beperkt.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Willemina, een gasexplosie of zo? Dacht zelf eerst aan een aanslag. We hebben het 'uiteenspattende' gemeen en ik vind dat je wel een zeer fraaie zin hebt gemaakt. :thumbsup:

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@ nyceway Bedankt voor je mooie reactie @ Marl33n, Ook jij bedankt voor je lovende woorden @ Maddbrug En ook jij bedankt voor je mooie reactie. (Het lijkt alsof mijn inzending klopt, maar eerlijk gezegd ben ik de mist ingegaan met de bijwoorden; ik vond 'krakkemikkige gele' mooier dan bijvoorbeeld 'geel geverfde' marktkraam ;-))

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Thérèse, Bedankt voor je geestige reactie :) . Ik vond de opdracht wel interessant omdat mijn kennis van bijwoorden, voegwoorden, enz. niet al te best is. Nu moest ik toch echt even opzoeken wat ook alweer welke functie in een zin heeft.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Meta, Dankjewel! @ Marlie, Jij ook bedankt Die gele curry zal dan wel komen door het geel van de marktkraam ;) . @ Mw. marie, Ook jij bedankt!

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Dos, In Syrië blijven ze uit gewoonte zo rustig, niet omdat ze doof zijn - al zijn ze dat intussen door al die explosies vast wel geworden. Toch apart, schrijf 'een uitermate heftige explosie' en je denkt meteen aan Syrië. Dank voor je reactie. Ik herkende je niet, de apenkop sprak meer tot de verbeelding, sorry.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Mili, Ik meen me te herinneren dat er sprake was van een vuurwerkexplosie. Bedankt voor je compliment :) . @ Tja, Dankjewel! @ Nel, Bedankt voor je enorme compliment. Daar ben ik blij mee.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Dos, Ik herkende je niet, de apenkop sprak meer tot de verbeelding, sorry.
Ook verbeelding moet ontwikkeld worden. Je hebt nog drie weken de gelegenheid. Dan komt die aap terug van vakantie; vernacheld of niet.