Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 106 Haar vijfde hartattaque

Haar vijfde hartattaque Mijn stokoude oma, even beurs als een overrijpe watermeloen in augustus, hing onderuitgezakt in haar oude fauteuil, en hoestend en proestend mompelde ze iets geheel onverstaanbaars, waardoor ik haar totaal niet begreep, zodat ik helaas en tot mijn grote spijt niet kon voorzien dat haar vijfde hartattaque stante pede en fataal aanstaande was, terwijl duidelijke articulatie met het gebit in de mond wel haar onbetwiste redding had kunnen betekenen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dos, en je liet haar zomaar gaan? Dos alike, jij onverbeterlijke aap. Onvervalste humor. (doe que i.p.v. c)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dos, en je liet haar zomaar gaan? Dos alike, jij onverbeterlijke aap. Onvervalste humor. (doe que i.p.v. c)
Mili, uiteraard met que; met dank. Ja, ik liet haar zomaar gaan, ze was toch al beurs. Apenstreken leer je niet 1,2,3 af.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dos, nog één keer que. [Ja, ik liet haar zomaar gaan, ze was toch al beurs.]; hier moest ik ongegeneerd om lachen. Daar word je ook beurs van vanbinnen.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dos, nog één keer que. [Ja, ik liet haar zomaar gaan, ze was toch al beurs.]; hier moest ik ongegeneerd om lachen. Daar word je ook beurs van vanbinnen.
Houd me maar bij de les. :thumbsup:

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Beeldend verteld en met een overweldigend slot! :D Had van jou ook niet anders verwacht, :) . :thumbsup:

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beeldend verteld en met een overweldigend slot! :D Had van jou ook niet anders verwacht, :) . :thumbsup:
Thérèse, dank voor je reactie. Bij mij ben je de tel natuurlijk ook kwijt geraakt. Ik heb van alles wat gebruikt; hier een pondje meer, daar een onsje minder. Omdat het vakantietijd is kijkt de kruidenier niet zo nauw.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Weer een prachtig Dos verhaal, zoals zo vaak. Luguber en toch vol humor. :D :D
Jules, fijn dat jij er enig plezier aan hebt beleefd. Het was best wel triest en heftig, dat attaque.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat ongelooflijk knap geschreven en confronterend verhaal
Marleen, ik stond er bij en zag het gebeuren. Ik hoefde er maar een verslag over te schrijven. Zo eenvoudig is dat. Dank voor je reactie.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een gewaarschuwd mens... :D Hang deze zin maar ingelijst op in de wachtkamer van de tandarts. Valt daar ook weer wat te lachen. Met plezier gelezen, Dos. De controle op het aantal voorgestelde woorden laat ik graag aan Therese over. :)

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Moest lachen, riep ach gossie en bewonderde je woorden. Klasse Dos, mooie woorden als stante pede en hartattaque gebruikt, daar word ik blij van. Oma vast ook.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Knap gedaan. Ik vond het nog een hele puzzel met al die voegwoorden met name.
Vertel mij wat, Nyceway. Het was een hele klus, dat taalkundig ontleden in combinatie met al dat getel. Maar we hebben het weer overleefd. Dat kun je van bungeejumpen en skydiven niet altijd zeggen. Dank voor je reactie.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een gewaarschuwd mens... :D Hang deze zin maar ingelijst op in de wachtkamer van de tandarts. Valt daar ook weer wat te lachen. Met plezier gelezen, Dos. De controle op het aantal voorgestelde woorden laat ik graag aan Therese over. :)
Ik heb het verhaal doorgestuurd naar Marieke Stoof om het op te hangen in haar wachtkamer. Zij geeft cursussen liplezen, met en zonder prothese, en het nut ervan. Zij was er blij mee. Dank voor je reactie, Wilhelmina.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Moest lachen, riep ach gossie en bewonderde je woorden. Klasse Dos, mooie woorden als stante pede en hartattaque gebruikt, daar word ik blij van. Oma vast ook.
Maddy, het doet mij bijzonder veel deugd dat ik je enige blijdschap heb gebracht. Oma heeft zich beurs gelachen; zij bleef erin. Dank voor je reactie.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Beeldend verteld en met een overweldigend slot! :D Had van jou ook niet anders verwacht, :) . :thumbsup:
Thérèse, dank voor je reactie. Bij mij ben je de tel natuurlijk ook kwijt geraakt. Ik heb van alles wat gebruikt; hier een pondje meer, daar een onsje minder. Omdat het vakantietijd is kijkt de kruidenier niet zo nauw.
Klopt. :) In real life hadden we natuurlijk het groene en rode potloodje wel bij de hand gehad... maar het is vooral een leuk verhaal en daar gaat het om!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gut, die arme oma toch. Ze had ook helemaal niks aan je ;) Maar je hebt het wel mooi verwoord!
Dat ze helemaal niks aan me had, moet je niet zeggen, Meta. Elke avond poetste ik trouw het gebit voor haar, ouderwets met VIM, daar stond ze op. Alleen die avond was ik vergeten het er weer in te schuiven.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dos, je verhaal is net zo leuk als al je commentaren, heb er hartelijk om gelachen. Als oma van de hp zou ik wel uit kijken met deze hp. Maar ja een gewaarschuwd mens, dat gaat niet meer nu met oma!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marie, met een glim- of grijnslach was ik al tevreden geweest. Dank voor zoveel waardering. Oma zal daar ook blij om zijn. Ze is natuurlijk niet echt dood. Ze stemde er mee in om voor deze week te doen alsof.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik vraag me nu af of je slecht bent of juist goed, waardoor de oude dame geen volgende attaque hoeft mee te maken.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vraag me nu af of je slecht bent of juist goed, waardoor de oude dame geen volgende attaque hoeft mee te maken.
Tja, hou het maar op slecht, dan zit je altijd goed.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dos, ik ben in shock. Je hebt mijn wereldbeeld ernstig verstoord. Ik hecht jaren aan een aap en krijg er een cowboy voor terug. Ik kan me nu ook niet meer aan je toevertrouwen zoals ik vroeger deed. Een nieuwe relatie opbouwen met een cowboy en een snor is geen sinecure. Is dit wat ik wil? Nee, ik wil mijn Dos terug.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dos, ik ben in shock. Je hebt mijn wereldbeeld ernstig verstoord. Ik hecht jaren aan een aap en krijg er een cowboy voor terug. Ik kan me nu ook niet meer aan je toevertrouwen zoals ik vroeger deed. Een nieuwe relatie opbouwen met een cowboy en een snor is geen sinecure. Is dit wat ik wil? Nee, ik wil mijn Dos terug.
Geen paniek Mili en Johannemiek, het betreft hier een noodgeval. Die vlegelse snotaap is vanmiddag uitgebroken, foetsie. Ik kreeg later een app van hem. Hij vond dat hij ook recht op vakantie had. Heeft een retourtje Congo gekocht, voor familiebezoek. Komt aanvang september weer terug. Tot die tijd moeten jullie het met mij doen. Ik zie mij hier zelf blootshoofds voor de etalage van een hoedenwinkel staan; als bewijs heb ik dat gefotografeerd. Ik hoop, Mili, dat je er nu geen cowboy meer in ziet. En jij bent toch zeker wel zo soepel van geest dat je het hier een maandje met mij kunt uithouden?! Jij bent toch heel wat meer gewend.