Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 106 Klein monster

Het is vandaag een zeer warme zomerdag in augustus, maar oma en de kleine Mieke zijn in deze hitte op het strand aan het spelen met een blauwe strandbal, terwijl verderop de jonge hond zich te goed doet aan een ontzettend sappige watermeloen, waardoor het rode vruchtwater eruit spuit, met als gevolg dat het hele grote vlekken maakt op het nieuwe badlaken en daarna op de nogal dure handtas van oma, zodat het unieke exemplaar uit 1956 beschadigd raakt en derhalve niets meer waard is.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
:thumbsup: Leuk!

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag marl33n, knap gedaan en ook nog grappig met Oma's tas die nu verknoeid is! Veel informatie in één zin! (ik moet er nog aan beginnen; ik heb zojuist pas de oermoeilijke opdracht gelezen!) :lol:

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Knap gedaan. Leuk om te zien hoe iedereen de verplichte woorden anders gebruikt, waardoor er hele afwisselende miniverhaaltjes ontstaan. Ijdele oma die haar dure tas zelfs meeneemt naar het strand!

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De unieke handtas uit 1956, jammer toch, wie neemt zoiets mee op het strand... Een zomers sappige sfeer heb je hier neergezet Marl33n!

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@marlie, nyceway Ja gekke oma, zo'n unieke tas meenemen naar het strand is vragen om moeilijkheden. En toch zie je ze... Allen, bedankt voor de lieve berichtjes. Het is de eerste keer dat ik meeschrijf. Pittige opdracht, daardoor lekker uitdagend!

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel leuk om te lezen, ga vooral door op dit forum. Ik begreep uit de opdracht slechts 7 zelfstandige naamwoorden

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh sorry dat heb ik niet goed begrepen dan. Ik las het als 'ten minste'.
Heel leuk om te lezen, ga vooral door op dit forum. Ik begreep uit de opdracht slechts 7 zelfstandige naamwoorden

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk strandverhaal, Marleen. Je zou het m.i. nog iets leuker kunnen maken door 'zeer warme' en 'ontzettend sappige' te veranderen in bijvoorbeeld 'bloedhete' en 'sapdruipende', of iets anders. Datzelfde geldt voor 'hele grote'; je maakt alleen 'groot' iets groter en dat is saai. 'Ronde strandballen' is een pleonasme. Ballen zijn meestal rond.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marl33n Grappig strandtafereel met als hoogtepunt de unieke handtas. Ik sluit ne aan bij de opmerkingen van Dos te goed doet > tegoed doet

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je hebt helemaal gelijk, bedankt voor de tips! Normaal gebruik ik vrijwel nooit woorden als 'zeer' of 'hele', maar ik had nog een bijwoorden nodig... Ik ben gewend om korte, actieve zinnen te schrijven, dus dit was een mooie uitdaging. Ik kan zeker wat met de tips, scherp, heel erg bedankt!
Leuk strandverhaal, Marleen. Je zou het m.i. nog iets leuker kunnen maken door 'zeer warme' en 'ontzettend sappige' te veranderen in bijvoorbeeld 'bloedhete' en 'sapdruipende', of iets anders. Datzelfde geldt voor 'hele grote'; je maakt alleen 'groot' iets groter en dat is saai. 'Ronde strandballen' is een pleonasme. Ballen zijn meestal rond.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
In ieder geval hebben ze zich prima vermaakt op het strand. Ach, zo'n tas heeft zijn tijd allang gehad.