Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Wekelijkse schrijfopdracht #105 Een perfecte afsluiting

Het water klotste zachtjes tegen de oever. Ik liep naar mijn vaste plek en pakte mijn deken uit mijn tas. Het was zo warm vandaag geweest dat ik blij was dat het hier aan het water door de flinke wind wat koeler was. Ik keek naar mijn tas. Ook al was deze door de zon en het overal naar toe sjouwen, faal en versleten geworden, ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om het te vervangen. Het was de tas en alle herinneringen die mij verbonden met jou hielden. Deze plek was een traditie geworden, eigenlijk van ons samen, maar jij bent er niet meer waardoor ik dit alleen in eer moet houden. Het water, zachte gras en getjilp van de vogels bracht mij tot de rust waar ik zo naar verlangde en ik liet mijn gedachtes de vrije loop. Ik zag ons samen, hand in hand op deze prachtige plek. We lachten, huilden en knuffelde. Een traan liep over mijn wang. Ik zou alles doen, echt alles, om dit nog een keer te mogen beleven. Iemand pakt mijn hand vast. Ik schrok op, maar zodra onze blikken elkaar kruisden word ik overspoeld met warmte en opluchting. Mijn gedachtes zijn gehoord.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een mooie tekst. Beantwoordde liefde dan toch nog! Paar kleine puntjes, volgens mij hoor: - vaal en versleten Het was de tas en alle herinneringen die mij verbonden met jou hielden.: misschien iets andere volgorde, zodat de zin lekkerder loopt: Deze tas en mijn herinneringen, die mij met jou verbonden houden. We lachten, huilden en knuffelde. Meervoud dus knuffelden, typefoutje is gauw gebeurd hoor.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
JuneTheunissen, De ik heeft er alles voor over (echt alles) om het verleden nog een keer te beleven - en het gebeurt zomaar uit het niets, misschien dat je er nog een twist aan kan geven. Het is wat slordig, zie de opmerkingen #1 en:
ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om het te vervangen.
het gaat over de tas, dan verwijs je niet met 'het' maar met 'hem' Let ook op je tijden, vanaf hier speelt het in het heden:
Iemand pakt mijn hand vast. Ik schrok op, maar zodra onze blikken elkaar kruisden word ik overspoeld met warmte en opluchting.
dus: ik schrik op; blikken elkaar kruisen