Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 105 Van koeien en kevers

Krekels sjirpten, bijen zoemden, wormen glipten tussen iedereen door om de beste plaatsen te krijgen. De hele microkosmos was bij elkaar gekomen in sporthal Het Vliegend Hert voor het gevecht van het jaar. De presentator van het evenement, Jean-Claude Hommel, stapte in de ring. ‘Vanavond hebben we een klassieker. Tien jaar geleden zagen deze twee zwaargewichten elkaar voor het laatst. De één is uit op mierzoete wraak, maar de ander is niet van plan om zich erin te laten luizen.’ Het gejuich was zo overdonderd dat zelfs de bidsprinkhanen van de parochie, die iets verderop lag, belden of ze het wat rustiger aan wilden doen. ‘In de rechterhoek, zevenvoudig kampioen, vader van zesduizend kinderen, Johannes Meikever!’ De kids zaten in de maisbak op de gang, ze waren nog wat jong voor dit spektakel. ‘En in de linkerhoek, zijn uitdager en aartsvijand, Frenk Tor.’ Luid boegeroep verstoorde het evenement en er ontstond paniek in het publiek. ‘Iedereen, blijf kalm.’ Maar het was al te laat. Een onvermijdelijke waterval aan slijm en vocht stortte neer op de sporthal. Het plafond was er niet tegen opgewassen. Frenk en Johannes keken elkaar indringend aan. ‘Je hebt geluk, Meikever! De volgende keer ga je eraan.’ ‘Ik ben bang dat jij aan het kortste sprietje hebt getrokken, Tor.’ Achter Tor verscheen de Snuit, het gevreesde en alles vernietigde wezen van het grasleven. Frenk Tor schreeuwde het uit. ‘Nee, niet de Snuit!’ Hij werd samen met duizenden anderen opgeslokt. Johannes kon nog net aan de kant springen. Gelukkig waren zijn kinderen nog in de maisbak. De Snuit hield niet van mais. Na het incident stopte Johannes met vechten. Hij richtte zich op het schrijven van gedichten. In zijn eerste Trilogie vereeuwigde hij zijn grootste rivaal. Tor’s Inferno werd in zesentwintig talen uitgebracht.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi Richard, origineel gevonden, met een lach gelezen! Fantastisch: Johannes kon nog net aan de kant springen. Gelukkig waren zijn kinderen nog in de maisbak. De Snuit hield niet van mais. Klein dingetje: Het gejuich werd zo overdonderd : het geluid was zo overdonderend of het geluid was zo overweldigend luid of ....

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Blavatski, aan J.k Rowling had ik nog niet gedacht :) @Marie, bedankt voor het lezen en de correctie, had em nog niet geschoten :)

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:lol: Hilarisch weer! (Tors Inferno (volgens mij mag die ' weg), een prachtige titel trouwens. Voor een boek dat ik jou wel zie schrijven :)) Hulde vanuit een enorme maisbak. Ik denk dat ik hier nog maar even blijf zitten. Het blijkt veiliger dan elders.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Richard, je bent een kei in het verzinnen van namen. Jean-Claude Hommel klinkt heerlijk abject. De bidsprinkhanen versus de parochie, geestig! Ik kan maar niet op de naam komen van het beest dat je Snuit noemt terwijl ik 'm voor me zie. Met stekels toch en een slurf? Wereldverhaaltje.

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heb idd een beeld van JK Rowling voor ogen! Richard, je gooit met namen die (nog maar eens) uit je mouwen rollen. Ik had een egel of stekelvarken voor ogen, Mili's uitspraak doet me nu naar een miereneter neigen. Of is het gewoon een fantastisch wezen waar we zelf onze fantasie mogen op loslaten? Het eerste deel is gewoonweg schitterend, het laatste een abrupte en verbluffende lotswijziging! :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Elyse, misschien is het al in productie ;) @Mili Er zitten overal verwijzingen :) @Marlie, Natuurlijk mogen jullie je eigen fantasie erop los laten, dat is het fijne van verhalen :) Dank voor jullie reacties.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldig, goed vanuit het perspectief der insecten geschreven. Ik heb van begin tot eind genoten van je verhaal en zie het helemaal voor me :) . Heerlijk, die fantasie van jou.

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach verdraaid toch, 't gaat natuurlijk om die stomme koe uit je titel :lol: Ik had erover gelezen, en het boegeroep uit je tekst meende ik aan een joelend publiek toe te wijten. Tipje: Ik zou in je titel 'van' vervangen door 'over'

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk verhaal, helemaal naar mijn smaak. Het heeft meerdere lagen en is een allegorie met veel humor. Ik zie Jean-Claude van Damme als hommel voor me :D

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook jij Richard, zult in je kinderjaren veel op het boerenerf hebben rondgezwalkt. Ik wel, maar bidsprinkhanen ben ik er nooit tegengekomen. Torren, kevers en snuiten wel. Mooi verhaal. 'n zeikertje: je bidsprinkhanen lagen.