Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#104 uit het oog

20 juli 2016 - 21:00
wekelijkse schrijfopdracht #104: uit het oog Je schrok zo zichtbaar van de woorden waarmee je mij totaal verbijsterde dat ik hardop lachte al was dat ook niet echt gepast. Tien jaar later moet jij ook volwassen zijn glansrijk afgestudeerd waarschijnlijk al weet ik niet waarin en misschen denk je ooit op een dag in een kroeg totaal onverwacht aan dat onbewaakte moment waarop je een lerares hardop best sexy noemde en daarbij niet vousvoyeerde.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
20 juli 2016 - 21:44
@schrijvenmaar, grote glimlach, hoe heerlijk hoe de student zijn docente adoreerde en hoe zij erop terugkijkt. Het venijn zit hem in de staart; het vousvoyeren. ;) Weet je, zelf kan ik meer zeggen als ik iemand vousvoyeer dan dat ik de persoon tutoyeer. Ik vind het een prachtig plaatje. Zo daar in die kroeg.

Lid sinds

9 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
20 juli 2016 - 22:02
Mooi, vooral de eerste strofe. Ons gekke geheugen herinnert zich soms volledig willekeurige kleine momenten terwijl we andere grote compleet vergeten zijn.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
20 juli 2016 - 22:27
Het laatste woord, prachtig, vousvoyeerde, Knap neergezet, je gedachten, een geweldige belevenis. Mooi schrijvenmaar, erg mooi.

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
21 juli 2016 - 4:31
Een mooi gedicht, loopt lekker soepel. Zou je het eerste 'ook' niet weglaten? Richt de leerling zich direct tot de juf? zo van: Ik vind je best sexy. Ook last van de muggen op dit uur van de dag?

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
21 juli 2016 - 9:53
Heel mooi, Schrijvenmaar. Ik zie de situatie voor me: de verliefde puber die zich zomaar deze woorden laat ontvallen en de verbijsterde lerares. En tien jaar later de terugblik (vol heimwee want zij voelde zich vereerd) Met plezier gelezen.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
21 juli 2016 - 12:02
@Mili, ik dacht er ook met een grote glimlach aan terug; heerlijk toch dat dat dan overkomt. @nyceway: zo is het maar net. @Maddbrug: het is ook een prachtig woord, en naturlijk precies hoe de verhoudingen lagen. @Dos: Tja, de eerste 'ook' ik dacht dus: wat hij deed was ongepast, maar mijn reactie ook. Vandaar. En als je het precies wilt weten: Hij zei, licht peinzend, met een blik en houding alsof hij iets serieus toe te voegen had aan hetgeen ik aan het uitleggen was: "Eigenlijk ben je best sexy." Waarop ik hem een moment echt stomverbaasd aanstaarde en zag schrikken en toen voegde hij er snel aan toe: "voor een lerares" en daar moest ik heel hard om lachen. Voor een lerares, dan telt het niet echt, dus! En nee, als je ook dat precies wilt weten, ik heb geen last van muggen, maar een zekere aanleg tot wakker worden om te piekeren op onzalige tijden, waarvan ik mezelf dan probeer af te leiden met behulp van de leukere zaken op internet. @Nel: niet zozeer heimwee; ik kon er weer om lachen, die heerlijke geschrokken toevoeging 'voor een lerares' (zie @Dos) vergeet ik waarschijnlijk nooit meer. Dank voor jullie reacties!

Lid sinds

18 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
21 juli 2016 - 16:16
Hallo Schrijvenmaar, Een grappige herinnering, ook mooi in het heden gekaderd. Het loopt lekker. Persoonlijk heb ik altijd wat moeite met uitdrukkingen als 'totaal verbijsterde'. Dat is nogal sterk uitgedrukt, alsof je het afbreken van een teennagel een 'catastrofe' zou noemen. Maar goed, 'overdrijving' is ook een stijlfiguur, dus wie ben ik om er iets van te zeggen. Leuk gedaan! Groet van Wilma van den Akker / Mevrouw SchrijfTaal

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
21 juli 2016 - 17:47
Dit is waargebeurd. Stel nou dat je ooit in een midlifecrisis terechtkomt, dan weet je het :). Docenten kunnen secy zijn. Dat is voor leerlingen, denk ik, een net zo mooi als treurig gegeven. Mooi, schrijvenmaar.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
22 juli 2016 - 0:08
Mooi verhaal weer hoor; het valt me op hoe jij met weinig woorden mij meteen in het verhaal zuigt, en niet alleen bij dit verhaal. Je weet meteen de aandacht te pakken. Klasse!

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
22 juli 2016 - 8:05
Hij zei, licht peinzend, met een blik en houding alsof hij iets serieus toe te voegen had aan hetgeen ik aan het uitleggen was: "Eigenlijk ben je best sexy, voor een lerares
Ik geef die leerling geen ongelijk.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
22 juli 2016 - 11:36
het is lang geleden hoor, Dos. Tegenwoordig zie ik er gewoon helemaal niet slecht uit, voor een vrouw van mijn leeftijd en kindertal.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
22 juli 2016 - 11:47
@Anton: dank voor je mooi compliment; dat geeft moed tot verder schrijven! @Annemieke: dan weet ik wat? Dat ik toen ik nog wèl jong was zelfs door leerlingen sexy gevonden kon worden? Ik zou er depressief van worden. @Meta: ik denk dat het hele voorval met 'schattig' en 'overrompeld' perfect is samengevat! @Wilma: bedankt voor de complimenten en meer nog voor de kritische noot. (Al denk ik dat in dit geval mijn verbazing niet te overdrijven is.) @JanP: Soms zijn docenten ook net mensen. Zei een van mijn docenten me ooit. Allen hartelijk dank voor jullie reacties!

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
22 juli 2016 - 11:48
Schrijvenmaar, Je gedicht loopt heel lekker, ritmisch. De inhoud vind ik ook erg leuk. Ik zie het voor me. Allebei een beetje schrikken van de eigen spontane reactie. Mooi moment om af en toe aan terug te denken met een grote grijns. Ik ben wel benieuwd wat er van hem geworden is ;) .

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
22 juli 2016 - 11:59
@Annemieke: dan weet ik wat? Dat ik toen ik nog wèl jong was zelfs door leerlingen sexy gevonden kon worden? Ik zou er depressief van worden. !
Neen. Gewoon weer het onderwijs in tegen die tijd. Veertig is het nieuwe dertig enzovoort. Dus dan ben je nog jong en sexy.

Lid sinds

8 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
22 juli 2016 - 21:36
Mooi gedicht, je verhaal hierboven vind ik nog veel leuker. Als anekdote wordt er het veel leuker van! Graag gelezen en echt voor mij een mooi voorbeeld hoe je een gedicht maakt. Jij bent daar echt goed in!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
24 juli 2016 - 20:13
Neen. Gewoon weer het onderwijs in tegen die tijd. Veertig is het nieuwe dertig enzovoort. Dus dan ben je nog jong en sexy.
Ahhh ... Maar het lijkt me toch vermoeiend. Ik geloof niet dat ik fut voor een midlife crisis heb.

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
25 juli 2016 - 5:20
Neen. Gewoon weer het onderwijs in tegen die tijd. Veertig is het nieuwe dertig enzovoort. Dus dan ben je nog jong en sexy.
Ahhh ... Maar het lijkt me toch vermoeiend. Ik geloof niet dat ik fut voor een midlife crisis heb.
Daar heb je ook geen fut voor nodig. De tijd hoeft er alleen maar rijp voor te zijn.