Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#103 - Ik ben het niet

Luister naar wat ik schrijf, want dat is de waarheid. Dat zijn mijn gedachten. Daar heeft hij geen macht over. Hij is laf. Nooit een idee van zichzelf, dat zou hem kwetsbaar maken. Het zijn mijn woorden, mijn ideeën, die hij verdraait. Telkens als mijn tong in mijn mond positie zoekt, hoort hij al wat ik wil zeggen. En dan verkracht hij mijn zinnen, spreekt ze uit door mijn mond. Geloof ze niet, ze zijn niet waar. Ik ben het niet. Ik ben wat ik schrijf.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi gs, zie ik hier een aan schizofrenie grenzende getormenteerde ziel? Ik zat zelf ook op die gedachte. Je maakt me nieuwsgierig naar hoe de woorden worden verdraaid. Goed gedaan dus!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Fascinerend kort stukje, ja. Ik lees er in dat je op papier het meest jezelf bent, het minst aangepast aan sociale wenselijkheden, eindelijk durft wat je wilt, maar in dit geval is de innerlijke strijd wel heel erg bitter.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik lees het als een partner die in de relatie zijn wederhelft overschreeuwt en daarmee, waarschijnlijk voortkomend uit onzekerheid, de ander geweld aandoet. Er kan dan een patroon ontstaan dat de ander ook voor jou praat. Het woord verkracht vind ik wat te heftig. Ik zou ' verdraaid' mooier vinden.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Allen dank voor jullie reacties, @bartsnel, de 'aan schizofrenie grenzende getormenteerde ziel'; ik kan het niet beter omschrijven. Ik dacht zelf aan iemand die nooit iets aardigs kan zeggen, zich louter uit in verwensingen en beledigingen, terwijl hij tegelijkertijd op papier bijna geen onvertogen woord uit zijn pen kan krijgen. @nyceway: twee keer het woord 'verdraaien' gebruiken vind ik zelf niet zo mooi, maar ik zal nadenken over een alternatief voor 'verkracht'.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag gs, Het eerste dat in mij opkwam: a zeggen en b bedoelen. Niet zo letterlijk, natuurlijk. Een verfrissende uitwerking van de opdracht met een diepere betekenis. Dank je wel. Hartelijke groeten, schrijfcoach Inanna