Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Het vergeefse gedicht

Zoals je mij in je volledige macht hebt. Ik heb het gevoel geheel door jou tanden geregeerd te worden. Dat wil zeggen: ik ervaar het zeker niet als onprettig, echter vrijheid is een groot goed. Ik waardeer je enorm, maar waar kan ik mijn vrijheid nog vinden bij jou? Jou zeggingskracht is onuitputtelijk en ik kan het zeker niet beter dan jij. Jij hoort iedere betekenis, die ik in woorden tegen je wil zeggen. Zeker als ik de goede woorden niet vind, begrijp je mij toch! Jij voelt me aan, op al mijn momenten van de dag en de nacht. Legt letterlijk je oren te luister bij mij. Je complimenteert me met het hoogste!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mw. Marie. Als ik het lees als gedicht haper ik bij de punten, als ik het als korte tekst lees komt het wat staccato over. Toch, de inhoud is niet mis. Het zegt veel.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
De bedoeling is ook staccato als korte tekst. Ikzelf had niet aan een gedicht gedacht! Dank je wel voor de inhoudsanalyse!

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi, mw.Marie. Je ;) hebt de de twijfel van HP mooi laten zien. Ze wil niet overheerst worden. Maar tegelijkertijd heeft ze behoefte aan begrip en goedkeuring. Een moeilijke opdracht deze keer, vond ik.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
dag mw. Marie, Erg mooie uitwerking. Dat het staccato leest, past wel bij de ondertoon in de tekst. Waar voor mij een korte hapering zit, is bij 'Ik waardeer je woorden enorm'. Een primaire reactie van mij is, overweeg verwijderen. Met hartelijke groeten, schrijfcoach Inanna

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je schrijfcoach Inanna. Ik zie het nu ook. Heb het verwijderd en een wit regel gelaten. Dank voor het lezen en reageren op mijn tekst, het houd me scherp!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Liefde blijft een moeilijk iets: wanneer is het perfect? Een eindeloos onderwerp, heerlijk! ;) Het -door tanden geregeerd worden- vind ik erbij gehaald puur omdat het in de opdracht stond of heb je er een andere bedoeling mee? Goede invulling! :thumbsup:

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel Marietje. Nee, geen andere bedoeling, goed overgekomen mijn tekst. Fijn dat je langs kwam en mijn tekst wilt beoordelen!

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je bent in de ban en de macht van de andere, je wil begrepen worden, maar niet overheerst. Maar waar blijft je vrijheid? Ik heb het gevoel dat er ergens gelijkenissen zijn met mijn uitwerking... Knap geschreven!