Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#101 de bruiloft

Toen ik zag dat de enige jongen die de avond nog leuk zou kunnen maken niet aanwezig was, wist ik dat het een ondraaglijk lange avond zou worden. De ceremonie was werkelijk waar een sprookje. Het zoontje dat de ringen aangaf liep trots met een glimlach van oor tot oor naar het altaar. Ook ik had drie kwartier lang een glimlach op mijn gezicht, achteraf kon ik hem er bijna niet vanaf krijgen, het zat helemaal vast. De werkelijkheid sloeg me hard in het gezicht. Bij het handjes schudden moest ik mezelf weer laten lachen. Toen ik ze alle vijf had gehad, had ik weer kramp in mijn kaken. Het leuke deel was over. Ik kende een paar jongeren, van twintig. Het waren er vroeger nog vier, nu waren het er zes, ze hadden allemaal een liefde gevonden. Ik was nog niet zo ver, zij hadden andere interesses dan ik. ‘Zo Mike, jij bent echt gegroeid!’ kreeg ik een aantal keer te horen van ooms en tantes. Ik kon me niet voorstellen dat mensen nog zouden denken dat mijn lach gemeend was. Ik had mijn blazer aangetrokken, en een stropdas met bad eendjes erop aangedaan. Dit deed ik in de hoop dat mijn vriend er zou zijn, zodat we er samen om zouden kunnen lachen. Nog steeds was ik trots op mijn stropdas, maar er was niemand waarmee ik mijn trotsheid kon delen. Mijn telefoon verscheen om de vijf minuten uit mijn binnenzak, ik bleef me maar afvragen of het al bijna tijd was om naar huis te gaan. Mijn ouders hadden gezegd dat het wel geen één uur zou worden. Wat dan wel? Ik zat op een bankje, met een glas cola. Ik had tegen niemand gepraat, behalve tegen mijn ouders en mijn opa en oma. Het was kwart voor elf. ‘Kom Mike, we gaan.’ Pff.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Meikiepeik, Mooie schets van een saai feest en hoe dat voelt. Probeer een zin als: 'De werkelijkheid sloeg me hard in het gezicht' te vermijden. Het is nietszeggende beeldspraak. En een stropdas doe je niet aan maar om.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mike, het kan aan mij liggen maar ik kan dit niet echt als een monoloog zien, eerder een verhalend gegeven. Waarom een toevoeging als [drie kwartier?], wat is de relevantie van vroeger vier vrienden en nu zes?, en had de hp niets gezegd tegen ooms en tantes die wel hem het e.e.a. zeiden? (badeendjes) De quasi-eenzaamheid van de jongen wel laten voelen.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ah, je volgt niet de gebruikelijke richtlijn van settelen zoals wellicht van je verwacht. Op dergelijke feestje valt dat extra op. En dan wil je liever wegwezen. Het leest inderdaad meer als verhaal. Graag gelezen.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Meikiepeik, herkenbaar deze gevoelens van je niet thuis voelen op zo'n feest. Er zijn leuker manieren om je tijd in te vullen, maar ja, we zitten allemaal in een soort keurslijf van conventies. Doe zoals de bad- :o eendjes: zwem lekker naar je eigen watertjes!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik struikel over de eerste zin, die m.i te lang is. Door die zin kreeg ik ook dezelfde indruk als @Meta. Dat lijkt me niet je bedoeling. Heb je dit snel geschreven? De volgende constructie zou ik wegens lelijkheid altijd vermijden: [Toen ik ze alle vijf had gehad, had ik weer kramp in mijn kaken.] Grappig hoe je de manier van lachen hebt weergegeven. :)