Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#101 Requiem

Requiem van De Nobele Wolf Schaapsherder Vannacht zal de zon niet onder gaan. Ik heb het altijd gezegd, nu wordt het tijd om de daad bij het woord te voegen. Vanuit mijn positie is een gebaar een zegen, nu – ik zal het gebaar maken. Ieder gebaar dat ik maak, zal gelegd worden op de weegschaal maar nog naar links nog naar rechts zal er ook maar iets doorslaan in de ogen van mijn maker. Ik heb ze laten zien dat mijn linksdraaiende licht onsterfelijk is, ja over duizend jaar zal men er nog over spreken. Er zal geschreven worden dat het een lieve lust is, herdacht worden dat het niet mooi meer is en er zal aanbeden worden zoals men dat doet bij de hogere. Er zal aanbeden worden omdat men weet: hij had gelijk. Dertig jaar, duurde mijn strijd en niets zal meer zijn zoals het was. Nu laat ik ze - alleen - in hun beslommeringen. Sterven is niet erg. Te sterven op een slagveld, zoveel te beter, maar mijn anonieme dood is een laatste straf die ik nog moet verteren. En nu, is er de ergste straf van alle, als ik jou hier achterlaat. Het natuurrecht beveelt, beveelt mij om ons terug te schenken. Toe maar, slik maar, het doet geen pijn. Angst is voor de dommen, sterven doen wij zoals het hoort, hoor je me? Hoor je me, hond! Ah, je spitst je oren. Je hoort ze daarbuiten, en mij hierbinnen. Jij luistert nog! Geschreeuwd heb ik, schreeuwen doe ik! maar wenen zal ik niet. Omdat ze niet wilden horen, ze lieten zich leiden door angst en nooit door mijn woorden. Blondi, we gaan.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Anton, er spreekt ontegenzeggelijk passie uit je tekst. De desperate gekozen dood van de profetische herder die zijn hond meeneemt? Er zijn zinnen die ik niet begrijp, zoals: [Ieder gebaar dat ik maak, zal gelegd worden op de weegschaal maar nog links nog rechts zal er ook maar iets doorslaan in de ogen van mijn maker.] Nu hoef je niet coherent te zijn in een monoloog, maar de jouwe kost iets te veel moeite om te begrijpen. Voor mij dan.

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mill; zie het als de zwanenzang van een dodelijke narcist die alleen nog aanbeden wordt door zijn hond. Hij raaskalt nu een beetje, maar hij heeft glorieuze momenten gekend, toen men aan zijn lippen hing.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het voelt te zwaar, je tekst, te beladen, de passie voor het dier, maar toch komt het niet binnen. Raaskallen is een mooi woord. Het is een beetje te.

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Maddbrug, het is dan ook de interne dialoog van een zeer gestoord persoon, die best wel donkere en zware dingen op zijn geweten heeft. Hij is in een hoek gedrukt waar alleen nog de liefde en de trouw van zijn hond nog over is.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met je verklaring kom ik verder, en snap waar je naar toe wil met je verhaal. Dank je wel voor de verduidelijking!

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Maddbrug; het is ook bedoeld, om de zwaarte en de chaos te laten spreken, maar ik begrijp dat dat het hele verhaal onduidelijk maakt. Ik heb het er niet te dik bovenop willen leggen over wie er aan het woord is maar er zitten wel wat hints in de tekst: duizend jaar, de zon die nooit meer ondergaat, het linksdraaiende licht, blondi. 't Is geen vrolijk verhaal.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed geprobeerd, ik heb het gevoel dat het deze tekst tever van de lezer afstaat. Je punt is duidelijk na de uitleg. Misschien proberen dit meer in de tekst te leggen? PS ben beginned schrijvertje, weet ook niet duidelijk aan te geven hoe dat dan moet hoor!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je bedoeling komt goed over: ik las het als een zwaar, verwarrend en negatief verhaal. De HP staat me niet aan. Omdat ik verder geen binding met de HP heb en dat zeker ook niet wil, heb ik er echt de tijd voor moeten nemen om het uit te lezen. Dat zegt niets over jouw schrijven maar alles over de interesse van mij als lezer. Het onderwerp stoot me af. :o Misschien een link erbij plaatsten wie de HP is als deze al bestaan (t) heeft? :?

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marietje, Marie, geen normaal mens wil een binding met de HP, dus in die zin is het verhaal geslaagd. Als je even op Google zoekt naar Blondi kom je wel verder, denk ik. Bedankt voor de reacties.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een bijzondere sfeer, Anton, ondanks het raaskallen. Of misschien wel juist daardoor. Het zijn duistere oorden waarin ik toch meegezogen word.

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Elyse, bedankt voor je reactie. De sfeer en de duistere oorden, daar was het me om te doen, niet zozeer om de duidelijkheid van het verhaal, al zitten er volgens mij voldoende hints in.