Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#101 - Alt Control Delete

Vandaag wis ik je naam uit mijn contacten. Je zult het waarschijnlijk niet eens merken, want antwoorden op mijn WhatsApp berichten deed je allang niet meer. Het zal je nooit lukken om me los te laten, hoor ik je zeggen. O nee, let jij maar eens op! Wie ben je eigenlijk? Jij, die me ooit vele maken per dag mailde. Je stuurde me gedichten; je zong voor me bij je gitaar. Toen ik je eindelijk in levende lijve zag, klopte alles. Er waren geen woorden nodig: we waren verbonden met elkaar in alle vezels. Eén blik in elkaars ogen was voldoende. Toch liet jij je nooit echt kennen. Er waren tijden dat je niets van je liet horen. Ik kon gissen naar de reden. Ik probeerde je te vergeten, maar precies op het moment dat ik dat besluit had genomen, verscheen je weer en legde beslag op mij. Het leek wel alsof jij feilloos wist wat ik voelde en dacht. Ik liet me weer meevoeren door jou en was gelukkig. Was ik gelukkig? Of maakte ik van jou een droombeeld? Was het slechts een illusie dat jij en ik bij elkaar hoorden? Weet je: ik maak me er niet meer druk om. Ik pak mijn leven weer op zonder jou. Ik wis je volledig uit mijn bestaan. Alt Control Delete.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nel Goudriaan, Idd, het droombeeld projecteren op de ander. Valt uiteindelijk altijd tegen. Mooie analytische monoloog. De recidive ligt al op de loer, droombeelden zijn hardnekkig ;) 'vele maken per dag'- malen

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk bedacht, Nel :) Kon je maar iemand zo gemakkelijk deleten. Helaas blijken gevoelens er vaak heel anders over te denken. Ik hoop dat HP sterk blijft.

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi Nel..... herkenbaar in het leven... hopen op denken dat... afhankelijk van... geloven in... tot de ik er achter komt hem niet nodig te hebben, en gelooft heeft in een leugen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nel, zou de tweede [je] in deze zin [verscheen je weer en je legde beslag op mij.] niet beter weg kunnen? Hij loopt dan mooier, vind ik. De hp is krachtig om hem te deleten, alleen vraag ik me af of het zo simpel kan. Je tekst is levensecht. :thumbsup: (Controle zonder e)

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie dialoog over verlies van iets wat mooi leek en het toch niet echt was voor de hp. Heel graag gelezen en mooi verwoord.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nel Goudriaan, Idd, het droombeeld projecteren op de ander. Valt uiteindelijk altijd tegen. Mooie analytische monoloog. De recidive ligt al op de loer, droombeelden zijn hardnekkig ;) 'vele maken per dag'- malen
Dank @janpmrojers En je ziet het goed: droombeelden zijn hardnekkig. Ik verbeter de typo

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk bedacht, Nel :) Kon je maar iemand zo gemakkelijk deleten. Helaas blijken gevoelens er vaak heel anders over te denken. Ik hoop dat HP sterk blijft.
Dank voor je reactie, Meta. De hp heeft in ieder geval de eerste stap gezet.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi Nel..... herkenbaar in het leven... hopen op denken dat... afhankelijk van... geloven in... tot de ik er achter komt hem niet nodig te hebben, en gelooft heeft in een leugen.
Mirabella, dank voor je mooie reactie. Je vat de kern van het verhaal goed samen.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nel, zou de tweede [je] in deze zin [verscheen je weer en je legde beslag op mij.] niet beter weg kunnen? Hij loopt dan mooier, vind ik. De hp is krachtig om hem te deleten, alleen vraag ik me af of het zo simpel kan. Je tekst is levensecht. :thumbsup: (Controle zonder e)
Mili, ik waardeer je feedback zeer en pas de tekst aan. Deleten is zeker niet simpel; de vraag is of het de hp deze keer lukt. Toch een belangrijke stap; hp ziet hem niet dagelijks tussen haar contactpersonen staan en kan niet in de verleiding konen te kijken of deze online is.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie dialoog over verlies van iets wat mooi leek en het toch niet echt was voor de hp. Heel graag gelezen en mooi verwoord.
Mooi samengevat, mw. Marie Dank voor het lezen!

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Was het maar zo eenvoudig, huppekee weg ermee. Goede monoloog, goed gesprek met jezelf.
Dank, maddbrug. (dat huppakee doet me denken aan een aangrijpende tv documentaire over het levenseinde)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een verstandig besluit of krijgt de HP toch spijt als hij met die ring die hij zelf heeft gedigt in de mijnen van Colombia voor haar deur staat? ;) (Sorry ik hou van feel good verhalen.) :D Goede monoloog! :thumbsup:

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie monoloog Nel, komt heel echt over. Er zijn van die liefdes, illusies horen bij het leven. Het weer oppakken zonder lukt, maar volledig wissen is een ander verhaal...

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een verstandig besluit of krijgt de HP toch spijt als hij met die ring die hij zelf heeft gedigt in de mijnen van Colombia voor haar deur staat? ;) (Sorry ik hou van feel good verhalen.) :D Goede monoloog! :thumbsup:
:-) Dank je, Marietje.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie monoloog, Nel. De manipulator met narcistische trekjes mooi indirect neergezet. Goede titel ook. :thumbsup:
Dank voor je reactie, Wilhelmina. En, wat een sterke analyse: inderdaad een narcist.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie monoloog Nel, komt heel echt over. Er zijn van die liefdes, illusies horen bij het leven. Het weer oppakken zonder lukt, maar volledig wissen is een ander verhaal...
Dank je, Elyse. Volledig wissen zal inderdaad nooit lukken, maar de symbolische handeling door hem uit de contacten te deleten is alvast een goed begin.