Lid sinds

8 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#101 - Vlinder

Tja, wat zal ik erover zeggen. Er was weer zo’n pipo ingehuurd van een of ander bureau, die ons zou gaan vertellen hoe we beter zouden kunnen samenwerken. Dat we met z’n allen alles zouden kunnen bereiken wat we maar wilden, en dat het allemaal alleen maar een kwestie van saamhorigheid, doorzettingsvermogen en focus is. Onze afdeling werd bijeengebracht in een zaaltje van een hotel. De pipo had verzonnen dat we eerst maar eens antwoord moesten geven op de vraag op welk dier we het meest leken. Dan zouden we onszelf en elkaar leren kennen en dan zouden we respect voor elkaar opbouwen en beter functioneren en weet-ik-veel tot wat-voor prestaties gebracht worden. Het gebruikelijke setje dieren passeerde de revue. De een vond zich op een leeuw lijken, de ander op een paard. Zelfs een kameleon – past zich overal aan aan – kwam langs. En toen was het mijn beurt. ‘Een vlinder,’ zei ik. Dat vonden ze verrassend. ‘Ik wil mijn vleugels uitslaan en de wereld zien’. Dat maakte het weer iets begrijpelijker. Later dacht ik er nog eens over na. De laatste tijd drong er eigenlijk nauwelijks iets tot me door, en ik wist zelf ook niet wat ik wilde: ik was een pop. En vroeger? Vroeger was het altijd heel gezellig. Rupsen onder elkaar: een feest! Maar die collega’s van mij zijn nog steeds rupsen, hebben het nog steeds over hetzelfde, waar je lekker groene bladeren kunt vinden, en hoe je ze het snelste op kan eten. Ik verteer het niet meer. Ik moet een besluit nemen, mijn cocon achter me laten, op zoek naar andere vlinders. Zoals ik.

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
'De pipo had verzonnen dat we eerst maar eens antwoord moesten geven op de vraag op wat voor dier we het meesten leken.' :) (wat voor -> welk, meesten -> meest?) Fijn altijd, dat soort pipo's. En toch ging er wel iets dagen. Wat minder verrassend dan andere teksten van je moet ik eerlijk zeggen, maar ik ben een beetje verwend door je meestal bijzondere perspectieven. Deze was, voor jouw doen dan, toch wat cliché. Maar wel goed en op laconieke toon geschreven.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Gijs, je intro vind ik wat langdradig. Ik herken je er niet in. Dit komt terug bij: En toen was het mijn beurt. Zoals Elyse zegt: we zijn té verwend door je. Kon ik je sosievlinder maar zijn.

Lid sinds

8 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Richard, @elise, @Mili, dank voor jullie commentaar. De twee dagen voorafgaand aan dit verhaal ben ik met de auto naar mijn werk gegaan. Blijkbaar wreekt dat zich; er wordt te weinig losgewoeld in mijn hoofd. Ik ben weer gaan fietsen.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag gs, heel herkenbaar dit pipo-verhaal. Het is al zoveel malen door onze strot geduwd dat we het uitkotsen. Ik vergelijk me graag met "de luiaard". Blijf lekker aan mijn rustige tak hangen. Ik verwelkom graag mooie vlinders... :o

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi GS, leuk verhaal hoor, best wel herkenbaar. Die tweede alinea is misschien zelfs overbodig als de de vlinder alleen maar weg wil wezen, wegvliegen uit die duffe teambuilding sessie!