Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#100 Geen roze wolk

"Wat ben je mooi, lieve jongen." Ik hijg nog na van alle inspanning van de bevalling. Mijn zoon ligt heerlijk naast me te slapen. "Ik ben je mama, wie ben jij?", fluister ik. "Wat wil je lieverd, wat bedoel je, ik begrijp t niet..." Hij kijkt me aan met zijn vochtige blauwe kijkers, ik voel hem in mn armen verstijven terwijl ik hem gefrustreerd in zijn eigen wiegje probeer te krijgen. "Nee, je moet nu echt slapen!" ik merk dat ik zelf moet slapen, ik wil niet boos worden. Ik vecht tegen mijn eigen onmacht en tranen. Twee minuten blijf ik bij hem. Ik hoor snikken, seconden later huilt hij, even later schreeuwt hij. Ik begrijp 't niet, wat wil hij me vertellen. Wat voelt hij gespannen. Ik pak hem steviger vast en wikkel mijn vest om ons heen. Ik adem diep in en uit, en loop de kamer rond. Langzaam voel ik zijn spanning verdwijnen. Hij ligt met zijn oortje op mijn borst en hoort mijn hartslag. Hij ademt rustiger, en sniffelt nog wat na. Ik word ook rustiger. Zijn knuistjes verdwijnen tussen onze lichamen in, hij trekt zijn knietjes omhoog en valt bijna in slaap. Een oogje gaat nog even open, kijkt me recht aan, alsof hij zegt, "Hier wil ik zijn! Dit bedoel ik!". Hij nestelt zich heerlijk tegen me aan. Er volgt een tevreden, diepe stotterende zucht; hij slaapt eindelijk. Nu huil ik omdat ik het eindelijk snap "Liefje, ik hou van jou...". Met hem tegen mij aan gedrukt loop ik naar mijn bed, ik ga liggen. Hij ligt op mijn borst, ik heb mijn armen om hem heen. Zo vallen we beiden in slaap. Mijn zoon is een 24 uurs knuffeltje.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Droompiloot, ik voel de intensiteit van je tekst. Alleen zou ik even beter naar de uitwerking kijken. [ ... jij?" Fluister ik.]; ... jij?', fluister ik. Janken klinkt hard bij een baby, sniffelen ken ik niet, stotterende zucht voor een baby?, ik wordt/ik word, ... Ook kun je meer laten voelen en minder uitleggen. Ook schrappen. Succes. :)

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mili, Dank je voor je feedback, ik ga ermee aan de slag :-) Over de stotterende zucht; mijn zoon kon zo tevreden zuchten, dat het met horten en stoten eruit kwam, vandaar 'stotterende zucht'. Ik zal eens nadenken over een andere omschrijving.

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik haal het me levendig voor de geest, en kan me iets voorstellen bij een stotterende zucht uitademen met stootjes voor mij is het wel herkenbaar als een kind net is geboren.. de ademhaling moet nog helemaal op gang komen het is natuurlijk geen goed Nederlands daar heeft Mili gelijk in maar ik vind het wel goed gevonden als uitleg voor wat je ziet.Het klinkt iig liefdevol. Ik vind het een echt lief stukje als het over je eigen kindje gaat, er is er maar een de mooiste toch! succes Mirabella69

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtig geschreven, de vorige reacties spreken voor zich. Vooral doorgaan met schrijven, hoe meer je oefent hoe beter het gaat! Het gevoel van de moeder: onmacht over het huilen van haar pasgeboren baby`tje. Heel gevoelig neergezet. Graag gelezen.