Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#100 De oppas

‘Mama, mag ik mee?’ ‘Nee, lieverd. Het is alleen voor grote mensen.’ ‘Maar ik ben bang alleen.’ ‘Je bent niet alleen. Nynke komt zometeen.’ ‘Maar ik vind haar niet zo aardig.’ ‘Waarom niet?’ ‘Ik weet niet.’ ‘Zal ik alvast je pyjama aandoen?’ ‘Nee. Ik wil mee.’ ‘Het kan echt niet. Het is voor mama’s werk.’ ‘Ik heb buikpijn.’ ‘Eefje!’ ‘Mag ik dan in jouw bed slapen?’ ‘Natuurlijk mag dat.’ ‘Ik heb hele erge buikpijn.’ ‘Nynke leest je een verhaaltje voor en dan gaat de buikpijn weg.’ ‘Mama…’ ‘Kom, dan krijg je een dikke knuffel van me.’ ‘Nynke hoort mij niet als ik haar roep…’ ‘Dan ga je toch naar beneden? Dat doe je bij mij ook.’ ‘Ze belt altijd en dan moet ik weer alleen naar boven terug.’ ‘Lieverd, waarom zeg je dat nu pas? Ik maak het niet laat en doe alvast overal de lichten aan…’ ‘Ik vind het niet leuk.’ ‘Eefje, geen tranen nu. Kijk, daar komt Nynke al … met haar smartphone aan haar oor. Wat doet ze nu … staat haar vriendje bij de poort?’ ‘Mag ik alsjeblieft, alsjeblieft met je mee…’ ‘Ik weet iets beters. Ik blijf thuis.’ ‘Word je werk niet boos?’ ‘Nee, maar…’ ‘Ik vind je heel lief, mama.’

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie dialoog. Geweldige moeder, die luistert naar haar dochter! Ik krijg ook een onheilspellend gevoel van af: Ik heb hele erge buikpijn.’ ‘Nynke leest je een verhaaltje voor en dan gaat de buikpijn weg.’ ‘Mama…’ Mooie wending, kiezen voor je dochter en niet voor je werk. Zo zou het altijd moeten toch. Prachtig verwoord dit thema. Wel een vraag aan je Meta: ik zie dat je de dialogen met ` aangeeft. Ik denk altijd dat het met " moet. Hoeft dat niet persé?

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vraag mezelf af of moeder wel echt naar een werkafspraak moet. Dit door het: 'Nee, maar ... Bovendien haal ik eruit dat ze snel aan dochter toegeeft. Waarom? Misschien de creepy vriend meer aandacht geven? De wending is enigszins verrassend te noemen. Je hebt het duidelijk verwoord. :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Meta, heel goed het gevoel van onveiligheid van het kind weergegeven. De moeder heeft het niet eerder doorgehad. Ik vind niet dat ze snel toegeeft. Aks ze het vriendje van de oppas bij de poort ziet, weet ze opeens dat haar kind gelijk heeft. Mooi neergezet!

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
De moeder heeft echt een werkafspraak, Marietje ;) Ze wilde haar dochtertje uitleggen dat het werk weliswaar niet boos wordt, maar dat ze wel een goede reden moet hebben. Bedankt voor je reactie :)

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel, Nel. Wat leuk dat je het onveilige gevoel goed weergegeven vindt. Dat wilde ik ook laten overkomen. Dat ze niet alleen bang is en dramt. Persoonlijk zou ik mijn dochtertje nooit bij een onbetrouwbare oppas achterlaten.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Meta, weer een heerlijke moeder die haar kind begrijpt. Puike dialoog. (smartphone hoeft toch niet met een hoofdletter?)

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Meta, Vroeger was oppassen een leuk excuus voor een, al dan niet verkapte, date. Dat die vriend meekomt vind ik dus niet zo raar. Maar die buikpijn, ja, dat is meestal de manier waarop een kind rottigheid aangeeft. Verstandige moeders die daar naar luisteren. Prima dialoog.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En stiekem is het voor de mama natuurlijk ook heel fijn om gewoon vrij te nemen van de geplande activiteit. Je kunt je kind niet achterlaten bij een appende - vriendjeshoudende oppas. Echt niet. Mooie dialoog.

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schattig en herkenbaar eerst proberen moeder te overtuigen, t' is jammer dat de oppas een relatie heeft met haar telefoon, in plaats van met het kind. Tegenwoordig is die niet meer weg te denken ik heb zelf 3 dochters. Ik dacht dat haar vriendje haar had weggebracht. leuk geheel,

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is zo Meta, mijn handenvol met pubertijd van begin tot eind, elke week een hormonen tombola, ik val echt in de prijzen komende tijd :) mijn dochters zijn 12, 15, 17, Voordeel is dat ik onderwerpen genoeg voorbij zie komen, om over te schrijven groetjes M