Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Pepermunt

Wekelijkse opdracht #100 PEPERMUNTJE ‘ Mam, ik heb zo een dorst’. ‘ Weet ik Mike, ik zal zo wat te drinken voor je pakken schat’ ‘ Ik lust denk ik wel 1000 bekers limonade achter elkaar’! ‘ Komt omdat je zo een koorts hebt joh, het was blijkbaar nog niet erg genoeg dat je de waterpokken hebt, nu ook nog eens een longontsteking erover heen, het kan verdorie niet op’! ‘ Nee Mike niet krabben, ga je zo ook even insmeren met de zalf van de dokter, eerst het lastigste klusje maar even doen’. Ik trek een flinke paracetamol zetpil uit de verpakking die ik zojuist bij de apotheek heb opgehaald. ‘ Pff’, zucht ik, ‘Dat zijn beste jongens’ Het is beter om ze rectaal in te brengen bij die kleintjes, was het goedbedoelde advies van onze dokter. ‘ Mike, ik moet even je onderbroek uitdoen’. ‘ Heb niet in mijn broek geplast hoor mam’. ‘ Nee, ik weet het, maar het moet toch even' ‘ Dit gaat een beetje koud aanvoelen hoor’, zeg ik terwijl ik mijn zoon zijn kleine kontje insmeer met vaseline. Hij ziet de paracetamol in mijn (licht) trillende hand, terwijl ik zijn billen iets uit elkaar schuif. Ineens roept hij verschrikt uit: ‘ Nee,! je gaat toch zeker geen pepermuntje in mijn kont stoppen’? Ik probeer hem af te leiden, en zing spontaan een liedje over pepermunt; ‘ Pepermunt, pepermunt, wat een gestunt met pepermunt, in je kont uit je kont, een pepermuntje is ook weleens rond’. Soms ben je heet en soms ben je zoet, een pepermuntje doet ons goed'. Tegelijkertijd schuif ik de paracetamol naar binnen. Het zweet staat nu ook op mijn voorhoofd. Tot mijn grote schrik perst hij hem met dezelfde rotgang weer naar buiten. ‘ Al klaar’, roep ik enthousiast. ‘ We gaan de limonade maar eens pakken’. ‘ En de dokter kan mijn kont kussen, met zijn: “rectaal’’ werkt beter’,! mompel ik opstandig tegen mezelf.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ik herinner me ook de manier van toedienen van de paracetamol anaal. Het is altijd een gestunt. Bovendien smelten ze heel snel als het kind koorts heeft. ;) Ik vind het woord kont wel wat grof tegen een klein kind maar het zou het woordgebruik van een moeder kunnen zijn. Het kont- kussen vind ik leuk gevonden en dat maakt het verhaal weer rond. :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor je reactie Marietje, fijn dat je even de tijd genomen hebt om het verhaaltje te lezen!

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig stukje! Klein puntje: er staat "van de onze dokter", dat moet denk ik "van de dokter" zijn. Daarnaast wordt volgens mij vaker gesproken van rectaal, niet anaal. En het woord 'verongelijkt' zou ik in de laatste zin weglaten, dat is zonder dat woord ook wel duidelijk.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuke dialoog. Mij valt de interpunctie op. bijv. ‘ Pff’, zucht ik, ‘Dat zijn beste jongens’ de . vergeten en daarna de ` Ineens roept hij verschrikt uit: ‘ Nee,! je gaat toch zeker geen pepermunt in mijn kont stoppen’? `Nee! Je gaat...?` Veel succes, blijf schrijven!

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt, voor jullie reacties: Marietje en Mw. Marie, rectaal is zeker beter inderdaad. En ""de" moet uit de zin over de dokter inderdaad weg. De opmerking" je gaat'', had ik zo geschreven omdat ik dacht dat een klein kind het zo zou roepen. Goede tips bedankt, het is pas mijn tweede verhaaltje, dus het zal wel wat knullig zijn. Zo lang ik er de tijd nog voor heb, probeer ik toch te blijven schrijven, vind het leuk om te doen!