Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#99

Indiaan Zwarte monsters rennen dreunend door de straten. Als ze me maar niet ruiken, flitst het door me heen. Ik kijk omhoog. Aan de nachtelijke hemel staan sterren in een constellatie van een paard. ‘Onmogelijk’ schreeuw ik. De wekker wijst half vier. Het bonken komt van iemand die heel hard op mijn voordeur bonst. Ik spring uit mijn bed. Het bonzen wordt luider, driftiger. Ik trek de deur open. Een boomlange Indiaan met lang grijs haar staart me aan. ‘Um den Himmel zu erreichen, müssen Sie durch die Hölle fahren.' Zijn Duits klinkt ongewoon zangerig. ‘Dreizig minuten, zwei Gepack. Sie wirden nie wieder zurück kehren.’ Hij veegt een pluisje van zijn Hugo Boss kostuum en keert zich nog eenmaal om. ‘Nur dreizig minuten.’ Het moest er een keer van komen. Iemand moest het karma van mijn voorouders inlossen. Maar waarom ik? De douche spoelt de laatste restjes nacht van mijn schouders. Even later zit ik, gekleed in zes laagjes kleding, op de bank. Want de hel is koud en heel donker. Een koffer ligt leeg en nutteloos aan mijn voeten. Het wordt een barre tocht zoveel is wel zeker. De bontjas gaat mee. Mijn gouden ketting met diamanten? Nu voel ik een lichte siddering door mijn maag gaan. Alles in mijn huis is waardeloos, ballast is het, hindernissen op weg naar de hemel. Mijn hoofd tolt. Misschien mijn Zwitsers zakmes. Nee, liever de zaklantaarn. Nog tien minuten. De angst vreet mijn maag op, schraapt over mijn ingewanden, trekt mijn darmen leeg. Misschien wat lippenzalf? Ja, dat komt zeker van pas. Ik heb nu al een droge mond. Precies om vier uur staat de Indiaan voor mijn deur. We gaan zwijgend door de nacht. Plotseling draait hij zich om en zegt met mijn stem: ‘Heb je je Iphone wel bij je?’

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Byzonder item de weg naar de hel en een half uur om keuzes te maken goed bedacht werkelijheid en fantasie tesamen. De angst vreet mijn maag op, schraapt over mijn ingewanden, trekt mijn darmen leeg.. misschien zou " de adrenaline raast door...... mijn hele lijf is in staat van paraatheid ik wordt er bijna misselijk van ....... terwijl ik bedenk dat alles in mijn huis waardeloos is maag darmen zijn immers je ingewanden je beschrijft het dubbel Kijk maar succes Mirabella

Rol

  • Anoniem
Hallo Loulou11, Een mooie mix van droom en werkelijkheid die toch een fantasie blijkt. Haar einde is nabij en wat doet ze? Twijfelen over wat mee te nemen. Leuk gedaan. "Het bonken komt van iemand die heel hard op mijn voordeur bonst." Met 'het bonken' duidt je waarschijnlijk op het geluid dat de zwarte monsters maken, dat is nu niet helemaal duidelijk. Als je het bonken vervangt door 'het gedreun', dan is de link duidelijker. "de hel is koud en heel donker" en even later "hindernissen op weg naar de hemel" Waar gaat ze nu naartoe? Of wil je door beide te noemen juist laten blijken dat ze het zelf ook nog niet weet? Schrijfcoach Corrie

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Indiaan Zwarte monsters rennen daverend door de straten. Als ze me maar niet ruiken, flitst het door me heen. Ik kijk omhoog. Aan de nachtelijke hemel staan sterren in een constellatie van een paard. ‘Onmogelijk’ schreeuw ik. De wekker wijst half vier. Het gebonk komt van iemand die heel hard op mijn voordeur bonst. Ik spring uit mijn bed. Het bonzen wordt luider, driftiger. Ik trek de deur open. Een boomlange Indiaan met lang grijs haar staart me aan. ‘Um den Himmel zu erreichen, müssen Sie durch die Hölle fahren.' Zijn Duits klinkt ongewoon zangerig. ‘Dreizig minuten, zwei Gepack. Sie wirden nie wieder zurück kehren.’ Hij veegt een pluisje van zijn Hugo Boss kostuum en keert zich nog eenmaal om. ‘Nur dreizig minuten.’ Het moest er een keer van komen. Iemand moest het karma van mijn voorouders inlossen. Maar waarom ik? De douche spoelt de laatste restjes nacht van mijn schouders. Even later zit ik, gekleed in zes laagjes kleding, op de bank. Want de hel is koud en heel donker. Een koffer ligt leeg en nutteloos aan mijn voeten. Het wordt een barre tocht zoveel is wel zeker. De bontjas gaat mee. Mijn gouden ketting met diamanten? Nu voel ik een lichte siddering door mijn maag gaan. Alles in mijn huis is waardeloos, ballast is het, hindernissen op weg naar de hemel. Mijn hoofd tolt. Misschien mijn Zwitsers zakmes. Nee, liever de zaklantaarn. Nog tien minuten. De angst vreet mijn maag op, schraapt over mijn ingewanden, trekt mijn darmen leeg. Misschien wat lippenzalf? Ja, dat komt zeker van pas. Ik heb nu al een droge mond. Precies om vier uur staat de Indiaan voor mijn deur. We gaan zwijgend door de nacht. Plotseling draait hij zich om en zegt met mijn stem: ‘Heb je je Iphone wel bij je?’

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Corrie, Bedankt voor je feedback! het gedreun heb ik vervangen. In dit geval is het droom (zwarte monsters) in droom ( een indiaan die op de deur bonst), zoals je wellicht ook wel eens ervaren hebt. De clou van het Duitse spreekwoord is nou juist dat je om in de hemel te kunnen komen, eerst door de hel moet:) Dus ze is op weg naar de hemel, door de hel heen. ( durch die Hölle fahren) Loulou 11