Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 99 - De zuigman

Ze ontmoette Sev toen ze door het busraam staarde. Hij stond daar, zomaar op straat, en zoog haar ogen op. Zij gleed terstond van haar zitplaats af. Een verschroeiende hitte sloeg door de bus naar voren, de chauffeur wiste het water van zijn voorhoofd en gleed in zijn natte schoenen van de pedalen. ‘Lucht, lucht,’ schreeuwde hij en smeet de deuren open. Zizzel, zo heette zij, had zich opgeraapt en was uit de bus gevallen waar de aangerende Sev haar in zijn armen opving. ‘Busmeisje mij,’ had hij gezegd. Zizzel stond scheef omdat zij een hak had afgebroken. Sev tilde haar op hoewel zij best wel zwaar was en voor het eerst keek zij vol in zijn ogen. De meeslependste die zij ooit had gezien. Zandkleurig als een woestijn waarin zij kon verdwalen met pupillen als fata morgana’s. Zijn lippen zogen de hare naar binnen, zijn viriele stoppels gloeiden op haar huid. Buiten adem had zij na een oneindig lange en tedere kus Sev gezegd dat zij moest plassen. Sev had verrukt een kommetje van zijn handen gemaakt en zij had de pijn van jaren alleen zijn weggeklaterd. Met zijn foulard had hij haar voeten drooggemaakt en teen na teen gekust. Zij trouwden met de handschoen. Sev moest enige tijd voor zaken naar Afrika.

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, Het valt me op dat je wisselt tussen voltooid en onvoltooid verleden. Van waar die keus? 1e alinea:
Ze had Sev ontmoet toen ze door het busraam staarde. Hij stond daar, zomaar op straat, en had haar ogen opgezogen. Zij gleed terstond van haar zitplaats af. Een verschroeiende hitte sloeg door de bus naar voren, de chauffeur had het water van zijn voorhoofd gewist en was in zijn natte schoenen van de pedalen gegleden. ‘Lucht, lucht,’ had hij geschreeuwd en de deuren opengesmeten.
Kan ook geheel in ovt, dan leeft het meer vind ik: Ze ontmoette Sev toen ze door het busraam staarde. Hij stond daar, zomaar op straat, en zoog haar ogen op. Zij gleed terstond van haar zitplaats af. Een verschroeiende hitte sloeg door de bus naar voren, de chauffeur wiste het water van zijn voorhoofd en gleed in zijn natte schoenen van de pedalen. ‘Lucht, lucht,’ schreeuwde hij en smeet de deuren open. 'Mannelijke stoppels' vind ik een misser. Volgens mij heb je dit erg snel geschreven - het lijkt me dat er meer inzit.

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het een leuk verhaal Mill, waar fata morgana's in Afrika al niet toe kunnen leiden. "Zizzle, zo heette zij" vind ik dan weer minder mooi, volgens mij kan dat "zo heette zij" zo weg.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Zoals gewoonlijk een apart verhaal Mili. Ik ben ook wel benieuwd naar het waarom van de wisselende tijden. De voeten waren nat geworden ondanks het kommetje van Sev? Kwam Sev ooit weerom of ging Zizzel naar Afrika, ooit?

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, wat een prachtig taalgebruik: Zandkleurig als een woestijn waarin zij kon verdwalen met pupillen als fata morgana’s. Zie die ogen letterlijk voor me! De laatste 2 zinnen doet een glimlach boven komen, mooi!

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Twee bij elkaar passende zielen die weten wat ze van elkaar verlangen. Het lijkt me meer dan een droom. Dingetje: (Behalve de reeds vermelde vvt - ovt) ' ...omdat zij een hak had afgebroken. ' zelf bewust gebroken? Of ... omdat een hak was afgebroken?

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De titel is veelzeggend en na het lezen humoristisch. Waarschijnlijk bedoel jij het juist sarcastisch. ;) Ik vind het heerlijk hoe jij een eerste ontmoeting bloemrijk weet te omschrijven.Het afzoenen van de met plas ondergespetterde tenen vind ik een vreselijk onromantisch beeld. Het feit dat ze moet plassen nadat ze het bloedheet heeft gekregen in de bus komt op mij onrealistisch over. Op hete dagen zonder veel drinken plast men weinig. Het verhaal leest als een raamwerk/ achtergrond decor waarin het echte verhaal zich afspeelt. Zijn ogen bijzonder zwijmel omschreven! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@janp, ik heb een wurgende deadline (vertaling van 74.000 woorden in 3 weken) en inderdaad was ik haastig. Ik wilde zo graag toch iets schrijven. Je suggesties zijn dynamisch en neem ik over. Waarom een misser aan mannelijke stoppels? Die werken erotiserend. @Anton, ik viel voor vijf keer een z op een rijtje. ;) @Meta, het was geen droom. @Willemina, een keer over wisselende tijden is voldoende voor mij. Het had iets landerig. Voordat de bom barstte. Handenkommetjes zijn niet waterdicht. Ik denk dat Zizzel nog steeds wacht ... @mw.Marie, ze is erin geluisd om Sev's moverende redenen; dat begreep jij goed. @marlie, over de hak is mijn eigengereide manier van schrijven. Taaltechnisch zul je gelijk hebben. Qua vvt-ovt was je de derde. :crybaby: @Marietje, spottend, ironisch, name it. Het plassen is helemaal niet onrealistisch. Hoe lang zat ze al in die bus? Misschien al jaren. Of misschien moest ze subiet plassen van de opwinding. Weet jij het? ;) Hartelijk dank voor de reacties. Het spijt me dat ik nu geen tijd heb op jullie en andere verhalen te reageren.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, excuses voor mijn late reactie. Er is al veel gezegd maar toch wil ik even zeggen dat ik het een intrigerend verhaal vind, de naam Zizzel geweldig klinkt, en de laatste zin mijn mond doet openvallen.

Rol

  • Anoniem
Hallo Mili, De zuigman, een lekker absurdistisch verhaal. Met elementen die allemaal waar zouden kunnen zijn, maar door de mix grenst het verhaal aan het onwaarschijnlijke. De foulard die opgeofferd wordt voor het drogen van de voeten. Ze zal geen grote voeten gehad hebben. Door de verrassende elementen leuk om te lezen. Schrijfcoach Corrie

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, je schreef:
Waarom een misser aan mannelijke stoppels? Die werken erotiserend.
ja, dat is zo in: 'Zijn stoppels gloeiden op haar huid'

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@janp, zijn er ook lekkere neutrale genderstoppels? ;) Las net i.p.v. hij of zij: hen of die. Wat wordt het dan? Hen stoppels gloeiden op die huid, of zo? :D Verander het. Je hebt alweer gelijk, pff.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Madd, gekkie, waarom je excuses? Ik deel je enthousiasme voor Zizzel. Ze staat op de nominatie om iets met haar te doen. @Schrijfcoach Corrie, dank je hartelijk voor je inspanningen van deze week. Het was geen geringe taak, zo zag en las ik. Tot een volgende keer.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het dan weer jammer dat je die mannelijke stoppels hebt vervangen door viriele, Mili. Ik vond het iets 'over the top'. Maar goed, Connie Palmen schijnt ook een keer in haar broek te hebben gepoept toen ze Ischa Meijer tegenkwam. Succes met je deadline :thumbsup: