#98 verlangen

wekelijkse schrijfopdracht #98: verlangen Ze schilde de aardappelen zoals elke dag, twee kilo opdat de jongens goed zouden groeien. De was was gedaan en de vloer gedweild, het verstelwerk lag klaar voor vanavond. Wellicht speelde er een vage glimlach om haar lippen, maar het ontging hem en hij drukte zijn gebruikelijke kus op haar achterhoofd, terwijl zij haar blik op de pannen gericht hield. De jongens sliepen al uren en alle sokken waren gestopt, toen zij ieder aan hun eigen kant het bed instapten en elkaar een goede nacht wensten. Ze dacht aan de aardappelen die ze morgen zou kopen en viel tevreden in slaap met de lachende ogen van de groenteboer voor zich. Zij verlangde niet meer.

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
schrijvenmaar, Met een paar rake details maak je het verhaal. Goed. Terzijde: het verhaal speelt in een vroeger (denk ik). En aardappels kocht je niet bij de groenteboer maar bij een aardappelboer.
14 juni 2016 - 22:38

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuke tekst, mooie sfeer: er is niet veel nodig voor een mooi verhaal. De zin: "Wellicht speelde er een vage glimlach om haar lippen, maar het ontging hem" zou ik nog even bekijken. Het is niet zo gek dat iets dat vaag is en "wellicht" plaatsvindt iemand ontgaat.
14 juni 2016 - 22:49

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
dank voor jullie reacties! @Janp: ik had aardappelboer, maar vond het geen mooi woord ... nou moet ik daar weer over peinzen @Anton: maar misschien was hij er echt niet en misschien ontging hem ook de mogelijkheid dat hij er zou zijn
15 juni 2016 - 19:57

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Schrijvenmaar, leuk stukje, hoe die brave, hardwerkende, ijverige huisvrouw en moeder de hele boel bedot! Ik had een sprekender woord in mijn gedachten dan bedot, maar wilde het netjes houden! :o
15 juni 2016 - 22:18