Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#98 - All inclusive

Versie 2 "Het is geweldig hier. Zon, zee, strand, lekker eten en heerlijke wijn. Ik heb niets meer te wensen." Hij zit onderuitgezakt op zijn stoel. Eén knoop van zijn overhemd staat open en toont een stukje van zijn lubberende buik. "Wát zeg ik? Het is volmaakt. Hier zou ik altijd willen blijven." Ze neemt een slok van de -inderdaad heerlijke- wijn en soest zachtjes weg. Net voor ze in slaap valt, hoort ze nog: "Laten we hier een huis kopen." ... Ze wordt wakker door een piepje van haar telefoon: een WhatsApp berichtje van haar collega Jaap. "En is het uit te houden in dat oord?" "Nu ik jou spreek, even wel." "Wat doe je?" "Ik lig onderuitgezakt op een stoel." "Dat klinkt spannend." "Vanavond bingo, hoort allemaal bij de all inclusive reis." "Zal ik even naast je komen liggen? "Haha, dat zou je wel willen, hé?" "Nou, geniet dan nog maar van je vakantie." ... Na het gesprekje is ze klaarwakker. Ze voelt de energie stromen. Ze springt op van haar stoel en loopt met fiere tred weg, terwijl ze nog roept: "Het is mooi geweest, maar ik ga. Gewoon mijn neus achterna." Verbeeldt ze het zich, of geeft de zon haar echt een knipoog? Versie 1 "Het is geweldig hier. Zon, zee, strand, lekker eten en heerlijke wijn. Ik heb niets meer te wensen." Ze kijkt naar hem: hij zit onderuitgezakt op zijn stoel. Eén knoop van zijn overhemd heeft losgelaten en laat een stukje van zijn lubberende buik zien. Zonder op een reactie te wachten, vervolgt hij: "Wát zeg ik? Het is volmaakt. Hier zou ik altijd willen blijven." Zij zwijgt, zoals zo vaak. Ze neemt een slok van de -inderdaad heerlijke- wijn en soest zachtjes weg. Net voor ze in slaap valt, hoort ze hem nog zeggen: "Laten we hier een huis kopen." ... Ze wordt wakker door een piepje van haar telefoon: een WhatsApp berichtje van haar collega Jaap. "En is het uit te houden in dat oord?" "Nu ik jou spreek, even wel." "Wat doe je?" "Ik lig onderuitgezakt op een stoel." "Dat klinkt spannend." "Vanavond Bingo, hoort allemaal bij de all inclusive reis." "Zal ik even naast je komen liggen? "Haha, dat zou je wel willen hé," ... Na het gesprekje voelt ze de energie weer stromen. Flirten met een collega is een leuke afleiding maar het zet geen zoden aan de dijk. Te lang heeft ze haar verlangens onderdrukt. Ze staat op, loopt met fiere tred weg, terwijl ze nog tegen hem roept: "Het is mooi geweest, maar ik ga. Gewoon mijn neus achterna." Verbeeldt ze het zich, of geeft de zon haar echt een knipoog?

Lid sinds

8 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Nel Goeie tekst zeg. Bijzonder verlangen! Onderstaand: Ze kijkt naar hem: hij zit onderuitgezakt op zijn stoel. Eén knoop van zijn overhemd heeft losgelaten en laat een stukje van zijn lubberende buik zien. Zonder op een reactie te wachten, vervolgt hij: Ze kijkt naar hem.. kun je weglaten. Dat is namelijk logisch als je op zijn 'houding' gaat letten. de rest kan directer: Een knoop van zijn overhemd is los. Een stukje lubberende buik is zichtbaar. goed gedaan gr. Julia

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nel Goudriaan, Ja, de klassieke situatie. Leuk dat ze het telefoongesprek gewoon voert vanuit die stoel. Probeer uitleg te vermijden, vooral in dit soort verhalen. Voorbeeld: 'Zij zwijgt, zoals zo vaak.' Dat blijkt al door alleen de man te laten praten - en zij pas als ze gebeld wordt door die collega.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Schrijfcoach Julia Hartelijk dank voor je compliment. Ook voor de verbeterpunten. Ik ga er in het weekend rustig naar kijken en maak dan een tweede versie. Daarin verwerk ik ook de aandachtspunten van @janpmeijers Zeer bedankt voor het kritisch lezen en de waardering.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nel, En ze gaat er gewoon vandoor. Dat kan verstandig zijn inderdaad. Het verlangen om aan een all inclusive leven met vermoedelijk saaie man te ontsnappen. Mooi.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levendig! Mooi contrast tussen haar zwijgen in de eerste alinea, en haar vrolijkheid in de tweede. Veel uitleg is idd niet nodig. Eventueel,(maar niet noodzakelijk): ' terwijl ze nog tegen hem roept' te vervangen door iets als 'terwijl ze hem over haar schouder heen naroept' Graag gelezen!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed de situatie weergegeven! :thumbsup: Ik vraag mezelf af of je in een what's app het woord spreken gebruikt? Het is een vorm van communicatie maar zonder geluid. ;) De HP komt op mij ontevreden en egoïstisch over. Is ze wel altijd eerlijk geweest, wat heeft ze zelf aan de situatie gedaan? En nu loopt ze gewoon weg? Lekker makkelijk. Het verlangen naar een andere situatie is duidelijk. Ik hoop echter dat ze een andere actie onderneemt.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nel, geweldig verhaal. Ik moest lachen omdat ik het voor mij zag. Mooie laatste zin. Fijn om te lezen, je stukje!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nel, ik begrijp dat je het e.e.a. wil aanpassen. Vanaf het begin van je tekst, voelt men waar je naar toe gaat. Dat haalt een bepaald spanningseffect weg. Ik vind je tekst niet helemaal goed uit de verf komen hoewel er van jouw hp meer zouden moeten zijn. Zonoorden wegen niet tegen vrijheid op. (waarom bingo met een hoofdletter?)

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nel, En ze gaat er gewoon vandoor. Dat kan verstandig zijn inderdaad. Het verlangen om aan een all inclusive leven met vermoedelijk saaie man te ontsnappen. Mooi.
Dank je wel, @Annemieke. Ja, ze gaat haar neus achterna. Ik laat in het midden voor hoelang. :-)

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levendig! Mooi contrast tussen haar zwijgen in de eerste alinea, en haar vrolijkheid in de tweede. Veel uitleg is idd niet nodig. Eventueel,(maar niet noodzakelijk): ' terwijl ze nog tegen hem roept' te vervangen door iets als 'terwijl ze hem over haar schouder heen naroept' Graag gelezen!
Bedankt, @marlie In de tweede, meer uitgeklede versie, heb ik alleen "zij roept " laten staan.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed de situatie weergegeven! :thumbsup: Ik vraag mezelf af of je in een what's app het woord spreken gebruikt? Het is een vorm van communicatie maar zonder geluid. ;) De HP komt op mij ontevreden en egoïstisch over. Is ze wel altijd eerlijk geweest, wat heeft ze zelf aan de situatie gedaan? En nu loopt ze gewoon weg? Lekker makkelijk. Het verlangen naar een andere situatie is duidelijk. Ik hoop echter dat ze een andere actie onderneemt.
Dank je wel, @Marietje Ik heb toch maar het woord "gesprekje" laten staan. Zou zo gauw geen alternatief weten. Wat betreft je tweede opmerking: het is een speels en luchtig verhaaltje over een ontsnapping uitbeen saai leven waarin alles is voorgekauwd.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nel, ik begrijp dat je het e.e.a. wil aanpassen. Vanaf het begin van je tekst, voelt men waar je naar toe gaat. Dat haalt een bepaald spanningseffect weg. Ik vind je tekst niet helemaal goed uit de verf komen hoewel er van jouw hp meer zouden moeten zijn. Zonoorden wegen niet tegen vrijheid op. (waarom bingo met een hoofdletter?)
@mili Inmiddels een nieuwe en meer kale versie geschreven. Ben er niet helemaal tevreden over. Ik laat de eerste versie maar staan. Ik schreef het verhaaltje tijdens het wachten bij de kapper. Het lukt me niet het nog verder aan te passen. Ik neem je tip om in het begin niet te veel prijs te geven, zodat de spanning wordt weggenomen, mee naar een volgend verhaal. Bingo met een hoofdletter omdat het de naam van een spel is. Aangepast in versie 2.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nel, Ik vind de tweede versie mooi geschreven. Het verhaal komt daarin goed tot z'n recht. Wel fijn dat je de eerste versie hebt laten staan. Nu kunnen lezers, waaronder ik ;) , er iets van leren. Benieuwd of je hp er uiteindelijk iets mee opschiet. Het verlangen is vaak 'mooier' dan de uitvoering ervan.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nel, de knipogende zon vind ik het leukst. Het kan, ik heb het vaker gezien. Als je de juiste beslissingen neemt, is het een feest van knipogende zonnen. ;)

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
De ene vakantie is de andere niet, hè? Ze wil weg, waarheen maakt niet uit. Ook niet naar haar flirt. 'ik wil hier wel een huis kopen.' 'Doe maar, dan blijf ik in ons huis. Vrijheid, blijheid voor allebei.'

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nel, Ik vind de tweede versie mooi geschreven. Het verhaal komt daarin goed tot z'n recht. Wel fijn dat je de eerste versie hebt laten staan. Nu kunnen lezers, waaronder ik ;) , er iets van leren. Benieuwd of je hp er uiteindelijk iets mee opschiet. Het verlangen is vaak 'mooier' dan de uitvoering ervan.
Dank je wel, @Wilhelmina En met je laatste opmerking heb je helemaal gelijk.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nel, de knipogende zon vind ik het leukst. Het kan, ik heb het vaker gezien. Als je de juiste beslissingen neemt, is het een feest van knipogende zonnen. ;)
Ik word heel vrolijk van jouw reactie, @Elyse :-)

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De ene vakantie is de andere niet, hè? Ze wil weg, waarheen maakt niet uit. Ook niet naar haar flirt. 'ik wil hier wel een huis kopen.' 'Doe maar, dan blijf ik in ons huis. Vrijheid, blijheid voor allebei.'
Brede glimlach :-)