Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 98 - Moordend verlangen (NIET voor gevoelige zielen)

Alsof het gisteren is gebeurd. Mist en misdaad. De duisternis die heerst rond Dorien. Het plaatje dat aan de muur bevestigd is, tart mijn ogen. Het Steegje van Verlangen. Dorien D. Ik loop door het steegje, mijn ziel leeg en mijn gedachten zwart. De hartepijn onderga ik al eeuwen. Een gedeelte van de muur is afgedekt met glas, de enorme rode spatten onaantastbaar voor regen en wind. Enerzijds ben ik woest van de pijn, anderzijds opgelaten dat deze getuigen de eeuwigheid zullen ingaan; het gefluister van vreemdelingen die opgewonden wijzen naar de barsten en klieven in de kinderkopjes waarop het moordwapen is terechtgekomen. Ook de stenen zijn onbereikbaar voor de ramptoeristen die hierop afkomen. Elk bewijs van mijn liefde voor haar, van mijn verlangen naar haar, is de inhoud geworden van een glazen kastje. Een vingerkootje, ooit van onnoemelijke zachtheid, is nu droog en verrimpeld. Haar lichaam was een zuivere bloem die alleen ik geplukt had. Ik moest haar helemaal hebben. Emotioneel. Lichamelijk. Een verlangen dat mijn lichaam en ziel verschroeide. Nu verlang ik alleen maar naar de dood. Wat zij me onmogelijk heeft gemaakt. De woorden waarmee ze me vervloekt heeft, weergalmen nog steeds in mijn oren.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hoi Marlie, Wauw indrukwekkend stukje. Een vraagje: Wat bedoel je precies met hartepijn? Liefdes verdriet? Heel goed geschreven verder, ga zo door! :D Groetjes JuneTheunissen Ps: ik had je nog een mailtje gestuurd, weet niet of je het ontvangen hebt?

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Overdonderend Marlie, dat is wat bij me binnen komt als ik dit lees. Vragen komen bij me op: het moordwapen, het vingerkootje? Het bloedstollende einde: Nu verlang ik alleen maar naar de dood. Wat zij me onmogelijk heeft gemaakt. De woorden waarmee ze me vervloekt heeft, weergalmen nog steeds in mijn oren. Graag gelezen, zeker het verlangen prachtig neer gezet

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je June, Het gaat eerder om een nimmer aflatende fysieke pijn, eeuwig dus, de reden van de woestheid. Je mailtje bezie ik morgen verder! :)

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je, mw Marie. Een moord gepleegd uit een alles verterend verlangen, een crime passionel. Ik heb mijn eerste gedachte ('bijl') maar vervangen door 'moordwapen', en door de woordbeperking heb ik het maar gehouden bij het vingerkootje, met de gruwelijke bloederigheid in het steegje heb je een beeld. Sorry voor de gevoelige zielen!

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marlie. Ik lees de tips van de schrijfcoach altijd eventjes. Echt goed voor me, heb ik het gevoel. Ik heb een glimlach nu met de koptekst tussen haakjes! Altijd mooi als een lach een verterend verlangen begeleid! Daar wordt de tekst voor mij nog intrigerender door!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een intrigerend verhaal. :nod: Het doet mij verlangen naar meer duidelijkheid. De eerste alinea wijst voor mij op een kunstwerk met Dorien als de kunstenaar. :confused: Dan haal ik eruit dat de plaats van delict is afgedekt met een glazen plaat waardoor de bloedspetters nog zichtbaar zijn. Welke gemeente maakt dit mogelijk? Wie is de HP? De dader? Heeft de HP werkelijk een glazen kastje met haar vingerkootje erin? Luguber! [Ook de stenen zijn onbereikbaar voor de ramptoeristen die hierop afkomen.] Wat wordt er hier bedoeld? Is het stuk straat waar het moordwapen barsten en klieven heeft achtergelaten ( moet een enorm zwaar moordwapen zijn geweest. ) ook afgedekt en daardoor onbereikbaar? [Wat zij me onmogelijk heeft gemaakt.] Wat heeft Dorien dan gedaan (dood gegaan?) waardoor de HP niet kan sterven? Of is de HP door zijn actie onsterfelijk geworden? Voor mij frustrerend maar wellicht heb ik een blond momentje. ;) Jouw titel liet me de opdracht snel openen! :thumbsup:

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Euh Marietje, een blond moment? ;) Bij mist en misdaad denk ik niet aan kunst. De eeuwige pijn vd hp 'ik' - de (wegens woordbeperking hier niet uitgeschreven) woorden waarmee 'ik' vervloekt werd, vergt m.i. geen nadenken... En elk voorwerp of steen of kinderkopje bespat met bloed werd onder glas bewaard - Wat betreft het 'moordwapen': zie mijn reactie in #4 Mss nog eens herlezen? Dank je wel voor het lezen en reageren!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@marlie, wat een heerlijke zin: [Een vingerkootje, ooit van onnoemelijke zachtheid, is nu droog en verrimpeld.] Ik heb genoten van je crime passionel. Ga vooral zo door. :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Marlie, het komt een beetje vampierachtig op mij over. Duister en huiveringwekkend. Ik vind het mooi geschreven. Maar niet voor gevoelige zielen inderdaad ;)

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mooi geschreven, maar ik heb dezelfde vragen als Marietje. In een kort stukje kun je inderdaad niet alles kwijt.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marlie, inderdaad een huiveringwekkend stukje. Ook heel mysterieus, wat is er nu eigenlijk gebeurd? Heeft de HP een moord op z'n geweten? En met een bijl notabene! En die loopt nog vrij rond? Of het steegje symbolisch bedoeld. Ik blijf achter met veel vragen, maar misschien is dat de bedoeling? :o