Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#95 teruggevonden

Mijn moeder kwam zwaaiend met haar armen aangerend. Ik zat op de rand van het hek van de draaimolen, een halfuur was ik alleen geweest. Toen ze bij me was tilde ze me op en hield me tegen haar borst. Haar schouders schokten, waardoor ik meebewoog met haar. Mijn vader stond achter haar, en leek opgelucht. ‘Och, jongen, dit moet je me nooit meer aandoen!’ ‘Sorry mam.’ Na een tijdje zette ze me weer neer en mee aan. Ze nam een paar diepe teugen adem, haar ogen waren rood. Mijn vader ging naast haar staan en sloeg zijn arm om haar heen.

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ah, wat een schattig verhaal eigenlijk. Ik dacht bij je openingszin dat ze naar de ik-persoon aan het zwaaien was terwijl ze haar armen bij zich had, onder haar arm (dat is onmogelijk, maar dat dacht ik) of in een tas of zo.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Meikiepeik, ik vind dat je nogal evidente dingen neerzet. Zwaaiend met haar armen: Waar had ze anders mee moeten zwaaien, een stofdoek? Logisch dat het kind meebeweegt als het tegen de borst is geklemd en moeder schokkend huilt. Dat haar ogen dan rood zijn ... Hoe kan een klein kind (gezien de draaimolen) weten dat het een half uur alleen is geweest? Wat betekent: [en mee aan]? Je hebt niet vanuit het kind geschreven, zo praat een kind niet. Juf Mili was streng maar wellicht zet het je tot nadenken hoe het anders/beter kan.