#94 Shitbull

Zo gauw ik me door het prikkeldraad heb gewurmd, trek ik mijn colbertje uit. Het is nog steeds bloedheet. Zacht zingend wandel ik naar de overkant van het weiland. De koeien en stieren zijn rustig aan het grazen. Ze letten ook niet op mij, want ze zijn aan me gewend. Bijna dagelijks gebruik ik hun grasland als oversteekplaats. Via de weg is het een kilometer langer. Tot mijn verbijstering zie ik ineens een stier mijn richting op rennen. Wat zullen we nu beleven? Is hij wild geworden omdat ik met mijn jasje zwaaide? Ik begin als een gek te hollen. Tenslotte ben ik geen torero. Angstig kijk ik over mijn schouder en vrees dat hij me inhaalt voordat ik de overkant heb bereikt. Als hij vlak achter me is, gooi ik mijn colbertje op zijn kop. Op het moment dat ik een voet op de onderste draad zet, voel ik een enorme dreun tegen mijn achterste, waardoor ik met een boog over de afrastering vlieg. Voorzichtig betast ik mijn lichaam. Geen ernstige verwondingen. Wat een mazzel dat hij zijn hoorns niet in mijn billen heeft geboord. Ik ga zitten en zie dat de stier met schele ogen naar mij kijkt. Mijn jasje ligt voor zijn poten. ‘Je hebt je zin, wildebeest. In het vervolg neem ik de gewone weg wel. Het jasje mag je houden.’

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi, mooi! :) net echt, wel jammer van je jasje. Je moet enorm met je jasje gezwaaid hebben, stieren komen af op beweging. Stieren zijn namelijk kleurenblind.
13 mei 2016 - 9:40

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dacht bij de titel even aan de pitbull maar later begreep ik dat het over de stier ging. Altijd link op het territorium van een ander je te begeven, weilanden zijn voor beesten, paden voor mensen.,Tja.
13 mei 2016 - 17:41

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja, onderhoudend, en laconiek zoals ik je teksten ken. [Voorzichtig betast ik mijn lichaam.] Ik weet niet waarom, maar om deze zin moet ik lachen. Het lijkt me zo bewerkelijk. Van boven tot onder, van links naar rechts. Was hp er lang mee bezig? ;)
13 mei 2016 - 18:23

Hallo Tja, Je hebt de opdracht bijna letterlijk genomen. Eerst rustig aan de wandel (vertragen) en het op een holletje zetten zodra de stier zich aandient (versnellen). Ik kan je vertellen dat het indrukwekkend is als een rund al te opdringerig wordt, dan wil je je inderdaad uit de voeten maken. Al kost het een jasje.. Schrijfcoach Corrie
16 mei 2016 - 15:58