Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#94 Laatste wens

Een laatste wens is een heftig dossier. Ik kom er niet goed uit. Dossiers staan mij sowieso tegen; woorden verdienen beter dan bureaucratische indamming. Hoewel sommige me wel eens lamleggen. Ik weet soms niet hoe ik aan de overkant van een woord moet komen. Maar 'luipaard' heb ik toch echt altijd bijzonder inspirerend gevonden. Ik had het graag in een gedicht verwerkt. Kan dat misschien nog even? Mag dat mijn laatste wens zijn? Alsjebl...

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Apart verhaal, Elyse. Aan de overkant van een woord komen vind ik mooi. Bureaucratie heb ik niks mee en van dossiervorming word ik narrig. Luipaard klinkt mooi. Lui paard lekker langzaam. :)

Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bureaucratie is verschrikkelijk. Ik lees hier dat het monster zelfs onverslaanbaar is. Apart stukje. Mooi.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
elysevdr, Het gaat over een laatste wens. Even werd ik afgeleid door het 'heftig dossier', zegt waarschijnlijk iets over het huidig tijdsgewricht waarin poëzie het altijd aflegt. Die laatste wens is een gedicht schrijven met het woord luipaard. Ja, dat is onschuldig en weerloos e.d. En daarom mag het niet en volgt het vonnis. Daar is niets tegen te doen. Het hoofdthema van de literatuur.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Elyse: Schipper, mag ik overvaren? [Ik weet soms niet hoe ik aan de overkant van een woord moet komen.] is een prachtige veelomvattende zin waar ik lang over na kan denken. Jij hebt het in je vingers.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aan de overkant van het woord komen, ik ben niet de enige die daardoor gefascineerd raakt. Van die schipper van Mili, raak je ook weer in twijfel, ja of nee, is dan de vraag in dat liedje. Is er voor een overkant altijd een oversteek noodzakelijk? Ook houd dat mij bezig.

Rol

  • Anoniem
Alsjeblieft Elysevdr, hier is je gedicht, een vrij vers... Schrijfcoach Corrie Laatste wens Een laatste wens is een heftig dossier. Ik kom er niet goed uit. Dossiers staan mij sowieso tegen; woorden verdienen beter dan bureaucratische indamming. Hoewel sommige me wel eens lamleggen. Ik weet soms niet hoe ik aan de overkant van een woord moet komen. Maar 'luipaard' heb ik toch echt altijd bijzonder inspirerend gevonden. Ik had het graag in een gedicht verwerkt. Kan dat misschien nog even? Mag dat mijn laatste wens zijn? Alsjebl...

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Richard, Willemina, Annemieke, dank voor het lezen en nog meer voor het mij kunnen volgen. Ik kreeg maar weinig tijd. ;) @Janp, ja zo weerloos zijn wij fantasten. Genadeloze werkelijkheid (waar ligt die grens?) legt lam. Toch moeten we in vleugels blijven geloven. Dank voor jouw aandacht en analyse. @Mili, ik weet dat jij daar mooi en veelomvattend over nadenkt. Het is soms geen sinecure. Dankjewel voor je lieve compliment, ik zal eens nadenken over wat ik zoal in mijn vingers heb op momenten dat ze niet tussen schuif- of ovendeuren knellen. :{}

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Madd, je kan natuurlijk ook omlopen, daar ben ik een ster in maar dat heeft meer met mijn fantastische oriëntatievermogen te maken. Soms is het de enige redding. Belangrijk is dat we bezig blijven. Je aandacht is mij een eer. Dankjewel! @Blavatski, dat is lief maar zo dicht op de vacht wens ik het toch liever niet. Luipaarden zijn prachtige dieren. Dank voor uw vertrouwen. ;)

Rol

  • Anoniem
@Corrie, lang leve het vrije vers, heb ik toch nog mijn zin. (Is het wat?) Met dank!
Als vers vind ik het zelfs sterker. Dan komt je smeekbede of het alsjeblieft een gedicht mag worden nog sterker uit. Het zinsdeel 'woorden verdienen beter dan bureaucratische indamming' vond ik een pareltje. Schrijfcoach Corrie