Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

# 93 De dag

Wat stellen dagen voor? Gisteren is voorbij en morgen moet nog komen. De dag van gisteren komt niet weer en de dag van morgen elke dag. We leven allemaal vandaag. Dus moeten we het daarmee doen. Wel kan gisteren invloed op vandaag hebben en morgen ook op vandaag. Het ligt er maar aan wat je hebt meegemaakt en wat je nog te wachten staat. Verkeer je in een euforische stemming omdat er morgen iets leuks op het programma staat of ben je in een mineurstemming omdat je naar de tandarts moet? Als je gisteren naar de tandarts bent geweest, verkeer je waarschijnlijk vandaag in een uitgelaten stemming. Een dag kan lang duren maar ook te kort zijn. Het ligt eraan of je in een jubelstemming bent of in een begrafenisstemming. Hoe je stemming gisteren ook was, vandaag heb je daar meestal weinig meer aan. Morgen is het maar afwachten wat de dag brengt. Ga je vandaag je haar verven en kom je erachter dat je bruin hebt gekocht in plaats van blond, ja, dan heb je vandaag een rotdag. Een dag stelt weinig voor, want die sluit na vierentwintig uur. Verf is langer houdbaar. Ach, morgen kun je er misschien om lachen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja, met een glimlach je mooie wijsheden gelezen. Ik vraag me alleen af waarom je de niet-gewenste verf niet zou terugbrengen. Scheelt weer een rotdag. ;) (stemmening)

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mooie overpeinzingen. Voor de leesbaarheid zou ik wat vaker de returnknop gebruiken. Ik dwaalde soms bijna naar een andere zin omdat je speelt met de herhaling van veel dezelfde woorden.

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
We hebben alleen vandaag. We kunnen denken aan gisteren, maar dat doen we vandaag. We kunnen verlangen naar morgen, maar dat doen we vandaag. Mooi beschreven Tja.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Tja, met je heerlijk nuchtere visie zet je mij vandaag op de grond, terwijl ik zo graag in hogere sferen vertoef. Maar je hebt helemaal gelijk, het is zoals het is. Vandaag leven en niet omkijken en goed kijken naar de verpakking van de haarverf-doosjes. Het is mij ook al overkomen dat mijn bruin haar de kleur van jonge worteltjes had! :o hoewel het geen Koningsdag was!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, je hebt het overdacht, je het het opgeschreven en ik heb het gelezen. De dag eindigt met een glimlach, dank je.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie relativering, Tja. En die concrete zaken (de tandarts en de verf) maken het lezen aangenaam. Geen saaie overpeinzing, maar een met humor. Ps typo: stemmening