Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#92 - Om Sanne

Ik ga vandaag zingen en dansen met de andere kinderen in de straat. Dat moet-moet-moet van Mama. En dan moet-moet-moet ik een konijnenpak aan maar je kan m’n gezicht nog wel zien. Dat wil ik dus echt niet, dat Sanne straks ziet dat ik het ben, in dat stomme pak. Mama krijgt de rits niet dicht. Ik hoor het pak scheuren. ‘Is het kapot? Ik doe het uit.’ ‘Niks daarvan,’ zegt Mama. ‘Kijk toch eens naar dat schattige wipstaartje.’ Ze zet me de muts met flaporen op en begint te giechelen. Ik moet bijna huilen, maar daar moet Mama nog harder om lachen. ‘Oh, wat kijk je sip. Hier, een wortel, daar ga je je vast beter van voelen. Heeft ook nog precies de goede kleur voor vandaag.’ Opeens ben ik Heel Erg Boos en ik ren weg, de trap op, naar mijn kamer. Ik doe het raam open en schreeuw zo hard als ik kan. Niemand hoort me. Ik zie het tuinhuisje dat Papa vorige week groen heeft geschilderd, en ik krijg een idee. Ik ga snel naar buiten. In het tuinhuisje vind ik de verfspullen. Ik pak een kwast en begin met mijn wangen.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja! Deze vind ik mooi. Naar mijn idee echt heel erg vanuit een kind geschreven. Inclusief briljante oplossing op het probleem. Gaaf, Ostinato!

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Ostinato, Ik kreeg eerst het gevoel dat ik een liedje aan het zingen was. Zo grappig. Compliment dus voor het speelse ritme dat je onder je woorden hebt weten te brengen. En zeker geschreven vanuit de energie van een kind. hartelijke groeten, Schrijfcoach Inanna

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zie het helemaal voor me. Dat arme kind. Ik vind die moeder een rotmens. Dat soort zou verboden moeten worden. Ik zou 'heel erg boos' niet met hoofdletters schrijven, maar ik begrijp het wel. Ik vind het goed ingeleefd Ostinato.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Inanna Dankjewel. Ik had eigenlijk helemaal niet zo over het ritme nagedacht. @Elyse Dankjewel Ik twijfelde ook wel aan Die Hoofdletters. Eigenlijk hoort het niet, maar het past wel bij het kind. Ik zal het nooit meer doen :o @nel dank :)