Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#92 Nergens roze.

Ik knijp mijn neus dicht. Papa's jas ruikt naar sigarettenrook. En naar iets anders, maar ik weet niet wat dat is. Mama zegt dat papa niet zo voor mijn neus moet staan. Hij doet een stap opzij. "Kom maar, kleine." Nu sta ik vooraan, maar ik zie nog steeds niks. Ik klim op het hek en kijk naar links. "Niet over het hek leunen jongedame." Een man in een grijs pak wijst naar mij. Snel stap ik weer omlaag. Ik kijk naar papa. "Ik til je zo wel op als ze langs lopen," mompelt hij. "Nu is er toch nog niets te zien." Ik vouw mijn rechtervoet langs mijn linkervoet en probeer ze gelijk te krijgen. Mijn rechtervoet blijft altijd iets uitsteken. "Moet je plassen?" vraagt mama. "Nee." "Sta dan even stil." Ineens begint iedereen te klappen. Ik voel papa's buik tegen mijn achterhoofd. "Daar komen ze," zegt hij terwijl hij me probeert op te tillen. "Ze heeft een roze hoed op," roept mama. "Kijk daar!" Ik probeer te zien waar ze naar wijst. Zoveel mensen. Nergens roze. Papa zet me weer neer. "Dat was leuk, toch?" vraagt mama. Ik knik en zeg dat ik moet plassen.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk. Wat maken wij grote mensen die nutteloze dingen toch groot he. Je was me even kwijt bij ' Ik vouw mijn rechtervoet langs mijn linkervoet en probeer ze gelijk te krijgen.' Bleef daar steken om te proberen voor me te zien wat je bedoelde. Pas bij ' plassen' snapte ik het ;-) Waar ruikt papa nog meer naar?

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Eva, Met een grote glimlach gelezen en zo herkenbaar. Of een jong kind het woord 'achterhoofd' zou gebruiken, heb ik een lichte twijfel over. Verder heel leuk geschreven. Hartelijke groeten, schrijfcoach Inanna

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@gayalnidiya: Papa ruikt ook een beetje naar natte jas, ofwel natte hond. Dank je wel voor je reactie! @ambilicious: Dank je wel voor je feedback. Ik ben het met je eens: 'achterhoofd' is niet het juiste woord voor een jong meisje. Hartelijke groet terug! @MarjanD: dank voor je reactie. Leuk te lezen dat je het voor je kunt zien!