Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#92 – Koningsdag

Feest! Vanmorgen ga ik fijn vroeg uit bed, samen met Gijs en Jan. Ze komen me ophalen. Ik heb lege blikken van mama achter mijn fiets vast gemaakt en zo gaan we om zes uur door de buurt crossen. Beng, kling, deng, beng kling, deng. Daar zal iedereen wel wakker van worden. We gaan naar Barbera`s huis. Ik hoop dat ze kijkt naar me door haar raam! We gaan lekker eten bij mama. Ze gaat gebakken eieren maken en we krijgen tompoucen, heeft ze beloofd! Daarna gaan we naar de kleedjesmarkt. Ik mag wat uitzoeken voor vijf euro. Wat zullen ze allemaal hebben? De eerste kleedjes zijn er al. Gauw alvast even kijken. Een prachtig stuur ligt daar, dat wil ik hebben! Het is een echt autostuur, zegt de meneer, van een Ferrari! Mama zegt dat ik eerst alles moet gaan kijken en dan pas iets kan gaan kopen. Iets mooiers kan ik niet vinden, dat weet ik zeker! Gijs en Jan vinden het ook mooi. De meneer zegt dat hij niet kan zeggen of hij het straks nog heeft. Ik weet het echt zeker, ik doe het!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@mw.Marie, luilakken breng ik niet echt in verband met vroeg opstaan. Vast gemaakt kan je aan elkaar vastmaken. En ik denk dat 'de meneer' de kluit belazert. ;) Je gebruikt kort op elkaar drie keer lekker. Je geeft wel een indruk dat je vanuit een kind schrijft.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mw. Marie, Duidelijk vanuit het perspectief van een kind geschreven. Ik zou kiezen tussen "zometeen" en "zes uur" i.p.v. beide tijden gebruiken. :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag mw.Marie, Wat een heerlijk druk hoofd van dit kind. Wel raak ik verward door het woord 'luilakken'. Mijn eerste associatie is dan gekoppeld aan de zaterdag voor Pinksteren. Hartelijke groeten, schrijfcoach Inanna

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja luilakken is bij dit ventje de ochtend heel vroeg voor Koningsdag! Je kan al om 5 uur starten, dit ventje mag pas om 6 uur van zijn ouders, vandaag het tijdstip erbij. @Mili: dank voor het volgen van mij! Heb 2 maal "lekker" veranderd nu in resp. fijn en 1 maal weg gelaten. @Willemina: dank ook voor het volgen van mij, ik heb de tijd veranderd ipv zometeen: zo, vond ik meer bij een kind passen. @schrijfcoach Inanna: Fijn dat het herkend wordt als kinderlijke belevenis. Heel prettig weer een reactie van een schrijfcoach te krijgen!

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Misschien had je inderdaad beter duidelijk kunnen maken wie je met luilakken bedoelt. Een echt kinderverhaal. Daar kan ik nog wat van leren.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Meta, dank je wel voor de mooie woorden, leuk dat je het ventje zo kan plaatsen. @Tja, dank ook voor het volgen van mij en dat je het een echt kinderverhaal vindt.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Luilakken hoort toch bij pinksteren, de luilaksnacht ervoor, de vroege morgen met lawaai maken, en eieren op ramen gooien? Leuk stukje verder mw. Marie!

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaal, mw Marie. Helemaal geschreven vanuit het kind. Puntje: "Het stuur die wil ik hebben" > " het stuur, dat wil ik hebben" Met plezier gelezen.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nel: dank je wel, verbeter punt aan gebracht en ook toch uiteindelijk maar luilakken eruit gehaald, te controversieel begrijp ik.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag mw.Marie, met veel plezier "deze kindergedachten" gelezen. Is het een meisje? (kleedjesmarkt) of een jongen? (verlekkerd op het stuur van een auto). :o

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag mw.Marie, met veel plezier "deze kindergedachten" gelezen. Is het een meisje? (kleedjesmarkt) of een jongen? (verlekkerd op het stuur van een auto). :o

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Blavatski. Fijn weer iets te horen van u. Is de verhuizing goed verlopen? Het is een jongetje en kleedjesmarkt is een bedacht woord voor verkoop op Koningsdag van allerlei spulletjes, die iemand op zolder heeft liggen. Dan leggen mensen een kleed neer en stallen daar hun spullen op uit. Dank voor het volgen van mij.