12 jaar 11 maanden

Rol

• Gewone gebruiker

#91 - Maart roert staart

20 april 2016 - 17:15
Dwalende zoekende vlokken vallen vermoeid verloren op ontluikende krokussen zingende minimussen maken ondertussen een nieuw nest in de heg harshatende kuiten huilen weer rokjesdagweer vandaag 't bange- blote- benen- verhaal vaak op de fiets nies ik hatsjie.

9 jaar 8 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
20 april 2016 - 18:34
Mooi hoe je de natuur verbindt met de beleving van de HP. Grappig dat je de minpunten eruit pikt. Eerst het zuur dan het zoet.

10 jaar 8 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
20 april 2016 - 19:21
@Madd, je hebt de nodige assonantie weten in te brengen. Vermoeid verloren vlokken vind ik een mooi beeld. Wellicht kun je nog de minimussen aan elkaar zingen en zou 't bange-blote-benen-verhaal zo beter staan, jij, fietsfanaat? ;)

12 jaar 6 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
20 april 2016 - 20:11
Mooi. Behalve die laatste regel. Die haalt mij er uit. Maar da's een kwestie van smaak. Wellicht omdat ik geen last van hooikoorts heb en dus niet ervaar dat het voordeel van de lente ook zijn nadeel heb. (Johan leeft voort in eeuwige lente :nod: )

9 jaar

Rol

• Gewone gebruiker
21 april 2016 - 10:36
Ken ik, dat het sneeuwt op ontluikende krokussen. Mooi geschreven, de grens, het randje tussen nog net winter die overvloeit naar de lente. ja, die hatsjie, zoals Angus schrijft, maar ik vermoed dat je de nadruk wilde leggen op de -ie- klank?

12 jaar 11 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
21 april 2016 - 11:24
Nyceway, inderdaad, het zoetzure lentegevoel is net zo lekker als zoetzure augurken. Mili, ik volg je advies op, zet de mussen vast aan mini en plaats een streepje tussen de benen. Ga vanmiddag fietsen, zal aan je denken. schrijvenmaar, wat fijn dat je glimlacht. Angus, Johan zei ook, "om iets te doen moet er een reden zijn.En als die reden er niet is, doe je het niet" Vandaar, hatsjie. Marlie, die grens heb ik proberen te raken met de woorden. Hatsjie vanwege de ie, en de kriebel. Dank jullie wel voor de reacties.

13 jaar 1 maand

Rol

• Gewone gebruiker
23 april 2016 - 1:11
@Madd, ik zie een hele tekenfilm bij harshatende kuiten die volop rokjesdagweer huilen. Maar dat is waarschijnlijk mijn afwijking. Het is harsverscheurend! En ik weet zeker dat jij een kostelijk boek zou kunnen schrijven met de titel 'Het bange-blote-benen-verhaal'. Wie verzint zoiets? :thumbsup: :)

16 jaar 8 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
23 april 2016 - 22:57
Maddbrug, Wanneer de vlokken nog ronddwarrelen krijg ik persoonlijk geen rokjesdagweergevoel ;) Verder een mooi gedicht al mag je wat mij betreft "weer" voor rokjesdagweer weglaten. "Vlokken vallen vermoeid verloren op ontluikende krokussen" - dit roept bij mij het beeld op van grote sneeuwvlokken die meteen wegsmelten zodra ze de krokussen bereiken. Mooi.

12 jaar 11 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
24 april 2016 - 16:09
Janp, de cirkel van het leven janp, seizoen na seizoen. Elyse, moest lachen om je reactie en fijn dat je weer terug bent! Harsen vind ik vreselijk, ik zag mijn beenhaartjes al trillen bij de gedachte. Nel, graag wat humor gegeven met de rokjesdag. Willemina, ieder stukje zegt iets over de lente. Vandaag, als de sneeuwvlokjes langs mijn kuiten waaien, hul ik mijn pootjes in de panty natuurlijk. Dank je wel voor jullie reacties. Altijd fijn om te lezen!