Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

schrijfopdracht 90: Shakespeare

Sonnet 43 De vluchteling. Als ik ze dicht heb, zien mijn ogen veel. Zovele vogels zoeken een goed nest. Mijn ziel staakt in mijn keel. Waar gaan ze het vinden op hun best? Waar kunnen de vluchtelingen de rust vinden? Die zij zo ontzettend nodig hebben, hier. Het allermooiste tussen hun beminden. Het liefdesvuur geeft hen geen vertier. Op de vlucht, waar kan ik zijn? Waar bouw ik een huis met mijn leven. En kan mijn familie komen met de trein? Of blijven onze zielen nu eeuwig beven. Stel uw hart open voor het nieuwe onbekende, En geef uw liefde in ruil voor deze diepe ellende. Wat een uitdaging Odile! Ik breng er niet veel van terecht, maar durf dan toch dit hier neer te zetten, geweldig idee, heb er van genoten. Als je je tekst bewerkt, hoe krijg ik de dan: "bijgewerkt "in het forum erbij?

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag mw Marie, je hebt je goed aan de inhoudelijke regels van het Shakespereaans sonnet gehouden en het levert een mooie eerste versie op. Nu zou je nog kunnen puzzelen zodat je iedere regel het vereiste aantal lettergrepen geeft en het leest als daDUM daDUM. Maar je kunt het ook zo laten. Je kunt het aan een schrijfvriend geven om het proef te lezen, sommige korte zinnen veranderen. Bijvoorbeeld de vierde zin van het eerste kwatrijn dat eindigt met 'best' omdat later ook het woord best voorkomt. Je kunt dan hier en daar een andere gedachte erin vervlechten. Maar zoals je ziet krijg je er nu al leuke reacties op.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Blavatski : reuze bedankt voor je mooie compliment :) Odile: hartelijk bedankt voor je uitgebreide reactie, die voor mij aanmoedigend werkt. Heb beste nu omgezet in allermooiste, in de derde zin van het tweede kwatrijn. Ja, daDUm daDUM vond ik heel erg moeilijk en ook het aantal lettergrepen om een gedachte neer te zetten. Ga er mee verder puzzelen!