Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

opdracht # 90 - Shakespeare in love

The little Love-god lying once asleep sonnet 154 Ik ben verliefd, mijn hart slaat razend snel wanneer jouw hand zacht op mijn schouder rust je wikt en weegt mijn liefde goed en wel voordat mijn mond jouw mond in wellust kust. Ik ben verliefd, mijn ziel danst in het rond wanneer jouw lichaam in mijn handen beeft jouw liefde tilt mij grondig van de grond het is alsof de aarde vleugels geeft. Ik ben verliefd, mijn hoofd barst uit elkaar wanneer jouw vuist hard op mijn schedel beukt je lacht en slaat mijn liefde in elkaar mijn eigendunk wordt ferm ineen gedeukt. Ik was verliefd. Mijn hart, mijn ziel, mijn hoofd zijn weer van mij, terug van weggeroofd!

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
wanneer jouw hand mijn schedel hardend beukt
Mooi Blavatski. Alleen bovenstaande zin snap ik niet. Het einde is sterk. Even uithuilen en dan sterker weer verder gaan!

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Blavatski, Ik vind dit geweldig goed gedaan! Grondig-grond-aarde, hart slaat razendsnel-hoofd barst uit elkaar, en dan het slot... Grandioos! Met heel veel plezier gelezen.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Graag gelezen, we kennen het gevoel allemaal en het einde : mijn hoofd zijn weer van mij, terug van weggeroofd! Heel mooi, sluit me aan bij de complimenten van de anderen

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Blavatski, mooi en goed geschreven sonet, met een gewelddadige wending. grondig van de grond vind ik niet zo mooi. Is 'ampel van de grond' niet beter? De hand is een vuist geworden, die beukt beter op een schedel dan een hand. Een hand slaat en mept, maak beukt niet.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Nyceway, dank voor mijn inzending te lezen en van zo mooi commentaar te voorzien. :o Ik heb de moeilijke zin ietwat veranderd. Beter nu? Een fijne zondag toegewenst.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Dos, fijn dat je langs kwam en je compliment. Ik heb van de hand een vuist gemaakt; het is beter; dank voor de tip. Nog een fijne zondag toegewenst. :o

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Erg mooi geschreven, Blavatski. Maak je weleens vaker gedichten? Het was een vraag van SOL waardoor ik deze opdracht tot het schrijven van een sonnet waagde te geven als schrijfopdracht en ik ben er blij om, want het is erg leuk te zien dat het aanleiding geeft tot weer een heel ander soort tekst dan gewoonlijk. Het romantische gaat je goed af, het is geloofwaardig. Keurig de wending in het derde kwatrijn en de algemene wijsheid aan het einde.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is al eerder gezegd, maar ik vind je woordgebruik heel mooi, en je taal heel muzikaal! Even slikken wel, die schok in het derde kwatrijn. Genista

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag schrijfcoach Odile, dank U wel voor de lovende woorden. Ik schrijf inderdaad vaker gedichten en heb af en toe wel eens prijs. :p Mijn leven was en is nog steeds niet rustig genoeg om mijn schrijftalentje verder te hebben kunnen ontwikkelen. Hier op SOL kan ik me eindelijk lekker uitleven! Ik sta voor mijn 36e verhuis. Als de verhuis achter de rug is ga ik denkelijk een boek schrijven (mijn tweede) met als titel: "Hoe overleeft men 36 verhuizen?" :o Ik verlaat helaas Antwerpen; het gebouw wordt gesloopt; ik ga bij mijn oudste zoon en zijn vriendin wonen die mij een aangename oude dag willen geven à la Campagne. En SOL gaat met me mee.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag schrijfcoach Odile, dank U wel voor de lovende woorden. Ik schrijf inderdaad vaker gedichten en heb af en toe wel eens prijs. :p Mijn leven was en is nog steeds niet rustig genoeg om mijn schrijftalentje verder te kunnen ontwikkelen. Hier op SOL kan ik me eindelijk lekker uitleven! Ik sta voor mijn 36e verhuis. Als de verhuis achter de rug is ga ik denkelijk een boek schrijven (mijn tweede) met als titel: "Hoe overleeft men 36 verhuizen?" :o Ik verlaat helaas Antwerpen; het gebouw wordt gesloopt; ik ga bij mijn oudste zoon en zijn vriendin wonen die mij een aangename oude dag willen geven à la Campagne. En SOL gaat met me mee.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
een echt gedicht, veel meer dan een eerste poging tot, zoals de opdracht voorschrijft; zeer geslaagd. een voorspoedige verhuizing gewenst, weg van de dierbare Schelde, maar naar dierbaren ...