Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 90 Het gemis (Sonnet 113)

14 april 2016 - 0:12
Sinds mijn vertrek van jou kijk ik naar binnen De kille holte die je afwezigheid kenmerkt Had je graag willen beminnen Maar helaas, ik, de nar, de dwaas Mijn aandacht en liefde te beperkt Hyperactieve hersenen, onzekerheid Gebroken mens, melancholie Haar affectie voor mij, het is weg Datgene, ooit zo mooi, is kwijt Het verdriet, vreselijke poëzie Eigen schuld Richard, vette pech Oorzaak van onzinnig geharrewar Zij die dit lezen worden stapelgek Otten, hou godverdomme je bek

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
14 april 2016 - 8:56
Het is een mooie combinatie geworden van emotie en humor. Af en toe wat rijm, maar het loopt in zijn geheel goed door.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
14 april 2016 - 16:19
Ach, nee, Richard, is de liefde alweer vertrokken. Wat sneu. Het levert wel een fraai gedicht op - dat doet liefdesverdriet wel vaker. Toch met een glimlach gelezen, ik ben niet zo'n huiler ;) .

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
14 april 2016 - 17:16
@Annemieke, die mond, oh die mond, dat maakt het plaatje rond. @Nyceway, de rijm soms lastig, maar niet verleerd. @Willemina, lachen maakt een mens, verdriet breekt het. Lach Kind Lach!!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
14 april 2016 - 19:01
@Richard, hyperactief sonnet zoals de aangevoerde hersens. En weet, er zijn meer vrouwen dan vogels in de lucht. :)

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
16 april 2016 - 21:18
Otten, waarom zou je godverdomme je bek houden? Je zit vol met eigen schuld dikke bult liefdesverdriet. Dan heb je geen oog voor een vaste hoeveelheid lettergrepen per regel, die tot overmaat van ramp ook nog eens moeten rijmen. Dat ze het heen en weer maar krijgen, die lezers. Recht uit het hart, vlot geschreven. Met plezier gelezen.

Tja

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
17 april 2016 - 20:51
Dat is nog eens tempo. Wat een ellende. De lezers worden niet stapelgek maar kijken uit naar nog zo'n lekkere snack.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
18 april 2016 - 11:37
Ik vind dat je zowel het gedicht op het laatst teniet doet als nog eens krachtig je persoonlijkheid met beide voeten op de grond neerzet. Dit maakt dat dit gedicht iets heeft, dat ook herkenbaar is voor wie je bent. Beviel deze vorm je? Je hebt je goed gehouden aan de opdracht.