Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#87 Ik dacht dat ik verliefd werd

Volgens mij zag ik haar aankomen. Ze had zichzelf als middelgroot bruinharig meisje beschreven. Best een standaard beschrijving, ze zei dat ze niet echt iets anders kon bedenken. Ik had mezelf vrij duidelijk beschreven waardoor ze mij kon herkennen. Ze kwam op me af lopen en keek me aan. Ze was stijlvol gekleed: een strakke spijkerbroek en een rode blouse, waarvan de bovenste twee knoopjes open waren gelaten. Haar bruine haren zaten in een speelse paardenstaart. Ze herkende me, vastberaden stak ze haar hand in de lucht en zwaaide vrolijk. Ik zwaaide enthousiast terug. Ik had er zin in, ik had dit nog nooit eerder gedaan. Er was iets aan haar loopje, het had iets kinderlijks, het leek bijna alsof ze huppelde, zo mooi. Bij dat gehuppel zwaaide haar paardenstaart achter haar hoofd heen en weer. Terwijl ze dichterbij kwam kon ik haar gezicht steeds beter zien. Ze had niet veel make up op. Dat was fijn, ik hield niet van die barbiepoppen. Natuurlijk had ze wel lippenstift op en had ze haar wimpers wat mooier gemaakt, maar dat was niet erg. Haar grote bruine ogen keken me stralend aan, in die ogen zag ik een klein mooi glinstertje. Ze lachte haar tanden bloot. Mooie, witte tanden had ze. Bij het lachen kreeg ze kuiltjes in haar wangen, daar hield ik van! Ze had een klein spits neusje. Wat ze zei over de middelgrote lengte, klopte. Ze kwam bij het tafeltje staan en stak haar hand naar me uit. ‘Sarah, leuk om kennis met je te maken.’ ‘Insgelijks.’, zei ik zo vrolijk mogelijk. Ik lachte naar haar. Ik dacht dat ik verliefd werd. Tien jaar laten woonden we samen en hadden we samen twee kinderen, Bob en Karin.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De blinde date heeft een positieve indruk achtergelaten op de hp. Een uitgebreide beschrijving hoe ze eruit ziet en wat ze doet. Ik hoop dat ze samen erg gelukkig zijn geworden met Bob en Karin.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een mooi stukje met positief resultaat! Aan het enthousiasme te zien, heb ik geen indruk van volwassenen, die gaan niet staan zwaaien. Maar is het realistisch dat pubers elkaar ontmoeten via een blind date? 'Volgens mij zag ik haar aankomen.' Ik denk dat je twee zinnen door elkaar haalt. Ik zag haar aankomen. Of: Volgens mij was zij het, die daar aankwam. 'Ze kwam op me aflopen en keek me aan.' Dit kan nog niet, pas na de zin ' Bij dat gehuppel...' zie je haar gelaat duidelijk. 'Sarah,...' alsof je Sarah aanspreekt, eerder 'Ik ben Sarah, leuk...' 'Ik dacht dat ik verliefd werd.' Is een betere eindzin. De laatste is overbodig.

Rol

  • Anoniem
Hallo Meikiepeik, Een speelse huppelende jonge meid. Je hebt haar prima weten te schetsen. Ik zie haar voor me. Toch gaat de dame niet echt leven voor me. Dat komt waarschijnlijk doordat je her en der in het benoemen van het uiterlijk bent blijven steken. Handiger is om mij als lezer de personage meer te laten 'beleven' en mijn eigen conclusies te laten trekken. Een paar suggesties daarvoor: "Haar bruine haren zaten in een speelse paardenstaart." Deze zin kun je weglaten. Je laat het me even later namelijk zien bij haar loopje, daar kun je de kleur eventueel nog aan toevoegen. "Bij dat gehuppel zwaaide haar bruine paardenstaart achter haar hoofd heen en weer." "Ze herkende me, vastberaden stak ze haar hand in de lucht en zwaaide vrolijk." Hoe ziet 'vastberaden' eruit? "Ze herkende me, haar arm schoot de lucht in om vervolgens met grote bewegingen naar me te zwaaien." Schrijfcoach Corrie

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk, die verhalen die goed aflopen. Het verhaal lezend, verwachtte ik een soort ontknoping. Er schoot al door me heen dat het misschien een meisje met een lichte beperking was, of een meisje met down-syndroom. Zoiets... Uiteindelijk bleek het gewoon een beschrijving zonder onverwachte wending. Ergens was dat wel verrassend, maar tegelijk ook een klein beetje saai. 'Ze kwam op me af lopen en keek me aan.' Dat klonk alsof ze al bij zijn tafeltje stond, ongeveer. Maar toen begon ze nog te zwaaien.