Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 86 - Mili

Mijn naam is Mili, van mille - duizend - en wel hierom: Mijn vader dronk zich een stuk in de kraag. Jonge jenever. Zo lam als een reiger gaf hij me aan en vergat een l tot woede van mijn moeder. De e had de ambtenaar voor een i aangezien omdat hij een zweetdruppel boven de e had laten vallen. Duizend keer hadden ze de liefde bedreven. In liften, op terrassen, in boomhutten, op het strand, in het vliegtuig, op het dak van hun Citroën DS, waar hadden ze niet de liefde bedreven. Haar dadenboekje droeg mijn moeder altijd met zich mee. Met haar Visconti The Forbidden zette ze streepjes; ze schreef met blauw of roze. IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII IIIII Mijn ouders kusten me nooit. Hun lippen waren versleten.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe geweldig geschreven en wat doe je je naam eer aan, je bent er een uit duizenden. Jij kan dit schrijven en 999 anderen niet. Een kus van mij omdat je ze zo erg hebt gemist.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een bijzondere invulling. De streepjes zijn origineel gevonden. Ik ga ervan uit dat het er duizend zijn, op zijn minst. Een soort duizend in een nacht. ;) Voor mij heeft het iets tegenstrijdigs/ onverklaarbaar. Ik haal eruit dat de ouders de liefde bedrijven om zwanger te raken maar als het kind er eenmaal is, is de liefde over. Heeft het 'moeten' de passie gewist en is er plaats gemaakt voor de alcohol? Versleten lippen is een mooie. :thumbsup: Zij ook al in de lift? Als je alle duizend keren gaat beschrijven word je mijn concurrent. :D Ik zou zeggen: Mi(e)le, er is geen betere! :p

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Richard, doe niet zo zunig. Het is fictie en ik wil een knuffel van jou. @Madd, een knuffel van Richard, een waarderende kus van jou, het belooft een warme week te worden. Ik heb het nodig, ik word te weinig aangehaald. :) @Marietje, het zijn er duizend en het was een heel gepruts. Het onverklaarbare mag je zelf verklaren. En ik ken mijn plaats en zal nooit je concurrente kunnen worden. ;) @Angelieke, ik zie dat het je beviel. Dank voor de leuke reacties.

Lid sinds

8 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Mili, Fictie of non-fictie. Of beide. Het is een heerlijk 'kort verhaal' geworden. Of misschien ook wel een ZKV (zeer kort verhaal). Zo lam als een reiger... die is nieuw voor mij. Bij publiceren zou ik het hele blok met de vele 'l' als een illustratie bijvoegen. Heerlijk om te lezen. gr. Julia

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Grandioos, waar haal je het vandaan! Jammer dat er geen klappende handjes staan bij de smileys want je verdient hiermee applaus :D . Je wint absoluut de originaliteitsprijs.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Meta, ik heb zo mijn twijfels. ;) @Richard, jij, genereuze man, heerlijk te weten. @Julia, dank voor je inbreng. Publiceren, mmm, een droom die ik ga verwezenlijken. @Blavatski, dat het bijzonder is, bevalt me. @Willemina, een ZKV, midden in de nacht, fles champagne ernaast, dan kom je wel ergens. :) Hartelijk dank voor jullie reacties.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Haha. Ontzettend actieve ouders had je. Heb je er ook iets van meegekregen? Op het dak van de auto vind ik toch wel riskant. Heerlijk verhaaltje.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fantastisch weer, die lamme reiger en echt Mili is hier de vallende zweetdruppel die het puntje op de e zet (ik zie hem er neersplashen, in slowmotion), het feit dat er géén vraagteken staat achter 'waar hadden ze niet de liefde bedreven', het dadenboekje en het in blauw of roze neerzetten van streepjes met een Visconti The Forbidden. Het slot is dat van een ongeëvenaarde dramaqueen. Versleten lippen zeggen alles. Het is weer een complete film, en dat in zo weinig woorden is een ware kunst. (En het ontroert me je te zien prutsen met al die streepjes.) Van mij krijg je een gros gros bisou! :{}

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zoals altijd decoreer je je verhaal met prachtige details; Visconti the Forbidden, prachtig pennetje! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja, niet zomaar een auto, een DS veert mee. Op je vraag ga ik kuisheidshalve niet in. @Elyse, je reacties zijn even bloemrijk als je teksten. Scherp van je dat je opmerkte dat ik geen vraagteken plaatste achter de bewuste zin. Het is een voldongen feit; ik hoor hp zuchten. Als je naar al die streepjes kijkt, duizelt het je van de daden. In Word had ik eerste vier streepjes naast elkaar gezet en een vijfde die van linksonder naar rechtsboven doorhaalde. Dat verdween toen ik de tekst op Sol zette. En eigenlijk vind ik dit beter staan, vijf fiere streepjes per blokje. ;) @Bart, een knap dure pen, had ik hem maar. Ben verslaafd aan pennen. Eerst hoopte ik nog dat je tegen mij zei dat ik een 'prachtige pen' heb, maar nee, :confused: @Allie, ik vond het grafische ook zo geinig. Lekker spelen met de hoofdletter i. Dank jullie hartelijk voor de reacties.