Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 86 Varkenskop

Hallo mijn naam is Varkenskop en wel hierom: Nou ja, eigenlijk heet ik gewoon Henk. Al draag ik sinds mijn geboorte de naam Varkenskop. De reden dat dat zo is, is dat ik daadwerkelijk een varkenskop heb. Een team van geleerden stond er bij. Ze hadden op de twintig weken echo al vreemde afwijkingen gezien. De arts zei dat een echo niet altijd accuraat is. Zo vertelde hij: ‘Ik riep eens een keer Kipsaté in een put, maar er kwam Goulash terug.’ De desbetreffende arts pleegde drie dagen later een overval op een Chinees restaurant dat al drie weken gesloten was. Hij stierf kort daarop aan de gevolgen van veelvoudig schnitzels paneren. De nieuwe arts die aangewezen werd om mij op deze wereld te zetten had veel gezien in zijn leven; Quetzalcoatls, mensen uit Nijverdal en Gourmetsets. Maar niets had hem voorbereid op wat er uit mijn moeder zou floepen. We hebben de beelden nog. Mijn vader filmde namelijk alles. Op het moment kijk ik naar zijn videoserie over de groei van kruisbessen, het is een trilogie. De arts aanschouwde mijn varkenskop en liet me vallen. Hij moest overgeven. De lunch kwam hem naar buiten, stukjes metworst en blokjes kaas. Het Pools gezin dat naast ons beviel, kwam met de cocktailprikkertjes. Het waren zware tijden. Ik ben nu veertig en werk al jaren voor de belastingdienst. Ik word geaccepteerd door mijn collega’s, want zij weten wat het is om voor varkenskop uitgemaakt te worden. Getrouwd ben ik niet. Heb wel zo’n Japanse pop, Sally. We doen geen vieze dingen. Oké, af en toe een potje Yahtzee. Niet verder vertellen he.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je hebt je keurig aan de opdracht gehouden: het verhaal schiet alle kanten op en het bevat een verzonnen woord. :thumbsup: De dosis humor is bij jou niet verrassend. :D

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit kan met recht losgaan genoemd worden. Geweldig! De trilogie over de groei van kruisbessen is mijn favoriet. Het had niets anders mogen zijn.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank u, Elyse, hoewel in deel 2 het minste gebeurt, vind ik dat toch de beste van de 3. Het is zeg maar de Temple of Doom van de Kruibessen Saga.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eindelijk nog een liefhebber van het tweede deel, welkom bij de club :). Op dinsdagavond komen we bij elkaar. We zijn al met z'n zessen. Tegen acht uur maakt Marga de pudding klaar.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kan het ook een keer op een dinsdag in Mexico? Ik heb een Mariela. Die maakt ook lekkere pudding. Er kunnen 18 mensen aan tafel. Boven dat aantal wordt het een buffet. We kunnen dan overwegen uit te breiden met Mexicaanse kruisbessenpudding.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, je gaat inderdaad los. Je ontziet jezelf en de ander niet. Met kruisbessen heb ik niet zoveel waarschijnlijk omdat ik in een stad woon. En met belastingmensen heb ik ook niet veel van doen maar om ze voor varkenskop uit te maken ............... Maar misschien lees ik het verkeerd. En verder: Bijzondere humor en oog voor details!

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@elyse, dat zou een optie zijn. Is Mariela net als Marga ook een Amoebe-achtige entiteit, die langzamerhand menselijke trekjes begint te vertonen? @Leeuwin, dank voor je reactie. Tja, kruisbessen is echt zo'n ding voor vlaaien :D, die hebben we hier wel in overvloed. Dat van de belastingmensen, het is met een korreltje zout, leuker kan ik het niet maken ;)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- De reden dat dat zo is, is dat ik daadwerkelijk een varkenskop heb. - vind ik niet zo'n mooie zin. - Een team van geleerde - geleerden - Ik wordt geaccepteerd - ik word Verder heb ik erg moeten lachen om je verhaal. Die Polen met hun prikkers vond ik helemaal geweldig. Graag gelezen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Richard, een verpletterende openbaring. Het is ranzig en ook heel open. Je bent ongeëvenaard in de meest krankzinnige fantasieën.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Angelieke, dank voor je correcties.Leuk dat je genoten hebt :) @Mili, dat valt best mee, de ene week is het wat erger dan de ander :D

Lid sinds

8 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Richard Hilarisch. En inderdaad: iets geschreven dat totaal absurd is. Toch mis ik ergens een zin die me met beide benen op de grond zet. Als lezer denk ik: wanneer gaat hij nou die slag maken? Maar daarnaast; werkelijk goed gedaan en soms kan zoiets heel goed werken om even 'out of the box' te gaan. You did it! gr. Julia

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Richard, een beetje een wrang verhaal, ik kan niet alles volgen, maar je fantasie is wel grenzeloos, hè? :o Je bent inderdaad "total loss" gegaan zoals gevraagd werd, dus, opdracht goed vervuld. :thumbsup:

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Een verrukkelijk verhaal. De kruisbessen vond ik ook een uitsmijter. Yathzee is hartstikke smerig. Niet weer doen.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Daar heb ik ook mijn twijfels bij. Als je niet tegen je verlies kunt, liggen de wapens dichtbij.