Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#86- Benoem mij

Benoem mij Wat is een naam? Een betekenis of een bekentenis? Een gegeven naam, of slechts een feit? Een bestaande naam, of een fictieve? Is een verloren naam, alleen een herinnering? Jouw naam noem ik overal en voor altijd.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
There's something about Mary... namen kunnen zoveel betekenen :) Mooi neergezet.
Dank je! Wat voor de 1 een scheldwoord is kan voor de ander hemels klinken. :nod:

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, ik sluit me aan bij mijn voorgangers; Heel mooi in zijn eenvoud.
Bedankt voor je reactie, Nel. Ik hoop dat door de eenvoud een ieder zijn eigen invulling eraan kan geven. :)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, ik weet het niet. Ik kan het in het kader van de opdracht niet helemaal benoemen.
Ach, ik ben nu eenmaal eigenwijs en volg de opdrachten niet tot op de letter maar gebruik ze als inspiratiebron en dit kwam uit mijn digitale pen. Bedankt voor het lezen! :)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, je brengt me van slag met deze poëzie, jij, de uitvindster van sixpacks. Hoewel ik vermoed dat degene van wie jij de naam altijd zult noemen een man is, met de juist afzakkende broek, een beetje zweterig, ... je weet wel. Raak je pen niet kwijt. :)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, je brengt me van slag met deze poëzie, jij, de uitvindster van sixpacks. Hoewel ik vermoed dat degene van wie jij de naam altijd zult noemen een man is, met de juist afzakkende broek, een beetje zweterig, ... je weet wel. Raak je pen niet kwijt. :)
Dank je wel. :) Het is de naam van een dierbaar iemand. Dat kan vrouw of man zijn. :D En nee, ik houd mijn pen stevig vast! :nod:

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is een gedichtje.What's in a name, Marietje? Zo is het toch?
:thumbsup: Ik las de opdracht en de schitterende tekst van Marco Borsato schoot door mijn hoofd: Wat is mijn naam? Ben ik iets, ben ik niets, ben ik iemand of niemand meer. Spreek hem uit met de klank van de eerste keer. https://www.youtube.com/watch?v=iBrBBrNo9E0 Dat was mijn inspiratiebron. Bedankt voor je reactie! :)

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Marietje, Je bent mooi 'los' gegaan op de betekenis.. en bekentenis et. etc., van 'een naam'. En je stelde jezelf vooral veel vragen. Op een bijzonder poëtische wijze. Je eindigt met een opmerking over het noemen van een naam. Zou het niet mooi zijn om daar ook een vraag over te stellen in het voorafgaande? Zodat die opmerking als een antwoord leest. Al met al;prachtig gedaan. En blijf dit doen! gr. Julia

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, Wat mij betreft mag je de leestekens weglaten. Na "overal" zou ik "en" weglaten. Maar wie ben ik ;) . Mooie afwijkende invulling van de opdracht. Een heel andere Marietje dan ik tot nog toe gelezen heb :thumbsup: .

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wie ben ik? Daar moet ik aan denken als ik jouw gedichtje lees. Mooi verwoord.
Dat is inderdaad de vraag die de HP stelt. Wat voelt iemand als hij/zij mijn naam hoort? De HP trekt het in vergelijk met een naam die voor hem/haar veelzeggend is. Dank je wel! :)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Marietje, Je bent mooi 'los' gegaan op de betekenis.. en bekentenis et. etc., van 'een naam'. En je stelde jezelf vooral veel vragen. Op een bijzonder poëtische wijze. Je eindigt met een opmerking over het noemen van een naam. Zou het niet mooi zijn om daar ook een vraag over te stellen in het voorafgaande? Zodat die opmerking als een antwoord leest. Al met al;prachtig gedaan. En blijf dit doen! gr. Julia
Bedankt voor je uitgebreide reactie. :thumbsup: Mijn bedoeling is dat de HP zich afvraagt wat haar naam degene zegt. Voor de HP is de naam van de dierbare wel alleszeggend. Dmv de vragen die de HP stelt over haar naam geeft ze het antwoord hoe de HP zelf de naam van de dierbare ervaart. HP zou dit andersom ook willen. Het is heel summier waardoor ik begrijp dat niet iedereen het zo leest. \

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, Wat mij betreft mag je de leestekens weglaten. Na "overal" zou ik "en" weglaten. Maar wie ben ik ;) . Mooie afwijkende invulling van de opdracht. Een heel andere Marietje dan ik tot nog toe gelezen heb :thumbsup: .
Bedankt voor je suggesties en je compliment. Ik heb de leestekens als rustpauzes laten werken. En ja, ik heb zeker meerdere kanten! :D