Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#86 Wie ben ik?

Ik ben een konijn, maar mijn naam is Haas. En wel hierom. Feit: Ik ben naakt, bang, onschuldig en in pure onwetendheid ter wereld gekomen. Feit twee: Ik ben altijd onwetend gebleven waar pasgeboren konijntjes en mensenbaby’s vandaan komen. Feit drie: Ik weet nog altijd niet hoe een vrouwtje eruit ziet. Of ze nu een konijn is of een mens. Uitleg bij feit drie: Ik sloot altijd mijn ogen toen ik als baby werd gezoogd. En later heb ik me voor de hele buitenwereld blind gehouden. Verdere uitleg bij feit drie: Bijgevolg weet ik niet of ik nu een baasje heb of een bazinnetje. Feit vier: Ik verheug me al. Ik heb het vermoeden dat ik vandaag iets lekkers te eten krijg. Ik hoorde haar, mijn bazinnetje - of hem, mijn baasje, dat kan dus ook – roepen. “Wat vind je het lekkerst voor dat beest? Bier of pruimen?” Ik word verwend. Vraag me dus echt niet waarom, want mijn naam is Haas.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@marlie, ik denk dat je beter kan, zoals ik eerder van je heb gelezen. Het opsommerige van de feiten vind ik niet zo denderend. Wel hoop ik voor haar/hem dat zij/hij met bier gaat. ;) (pasgeboren/mensenbaby's)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het een grappig stukje. De benoeming van de feiten 1.2 etc. halen voor mij de opbouw van de clou eruit. Ik zou in de eerste regel niet verklappen dat het om een konijn gaat. Een originele invulling. :thumbsup:

Lid sinds

8 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Hilarische tekst. Goed bedacht. Ik moest het wel twee keer lezen om er een beetje vat op te krijgen. Dat kan betekenen dat het niet helder genoeg (te ver gezocht) is. Ik snap je bedoeling maar denk dat het niet helemaal uit de verf komt. Gewoon doorgaan, want 'absurde' teksten schrijven kan heel veel creativiteit in gang zetten. Begin met: Feit één... (even uitschrijven)

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank allemaal voor jullie lezen en feedback! @Julia, schrijfcoach, Ik wou eigenlijk een kleine poging doen tot (absurde) uitleg van de uitdrukking en op die manier de domheid/onwetendheid van het konijn omtrent zijn lot aangeven. Is de uitdrukking 'Mijn naam is Haas' minder gekend in Nederland? (Als Belgische Sol-er)

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mijn naam is in Nederland heel bekend. Leuk verhaal, maar ik vind het ook jammer van de uitleg. Mijn naam moet de naam zijn.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het wel passen bij het karakter van een konijntje. Niet vloeiend, maar hakkelend. Die uitdrukking is prima bekend hier hoor.