Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #85 – Afleiding als inspiratie

Prachtig voorjaarsweer. Infecties, daar denk ik nu helemaal niet meer aan, bij dit fantastische weer. Parasieten zijn overal, echter die zitten hopelijk niet op mij. Imuunsysteem is datgene, dat ons beschermt, ook in dit prachtige jaargetijde. Geleverd worden alle mooie krokussen, blauw en geel, door vele tuincentra. Gewicht van mooi formaat, geeft de Narcis aan onze dagen. Kipfiletje is heerlijk, op de barbeque bijvoorbeeld. Opruimen is altijd een goed idee, zeker op dit moment in de tuin. Wel zie ik de sneeuwklokjes overal bloeien. Reageren op al deze mooie indrukken, doe ik maar wat graag! Vader is heerlijk in de tuin aan het klussen. Te laat komt dit jaar het zonnetje, naar mijn zin. Treden van een trap kan je heerlijk op gaan zitten nu. Moederdag is hier nog lang niet in aantocht, in Engeland was het al op zeven maart dit jaar. Gaan we dat Europees ook nog aanpassen? Oké, we wachten het maar rustig af. Stoffen pantoffels hebben we in ieder geval overdag niet meer nodig! Tumoren zien we nu nog goed aan de bomen, strakjes met alle bladeren verdwijnen ze weer uit het zicht. Cellen zorgen in het algemeen goed voor ons, soms niet, bijvoorbeeld bij kanker. Uitrollen van een nieuw idee voor je balkon of tuin, daar is het nu de tijd voor. Lieverlee zie ik nu ook de roodborstjes door mijn tuin hippen. Erkenning hebben deze vogeltjes zeker van mij! Nederland is toch een fantastisch land. Hypothese zou kunnen zijn: vrije meningsuiting gaat hand in hand met geluksgevoel. Op deze dag geniet ik met volle teugen van het eerste vlindertje, dat ik nu net zie. Kinderen gaan ook weer lekker buitenspelen, ondanks hun laptopjes en ipads. Nu ga ik lekker genieten van deze heerlijke dag met zon en wind om me heen!

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ben ik nu juist geïnformeerd, gaat ëén der reactieleden dit stuk nu lezen? Mijn vraag heb ik niet gesteld boven mijn fictieverhaal, echter bij deze: 1. Is het leesbaar en is het interessant genoeg om door te lezen? 2. heb dit keer ultimo op mijn interpunctie gelet, klopt het nu?

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
krokussen Vele tuincentra ... spatie achter heerlijk weg sneeuwklokjes Komma achter Tumoren weg. Een schrijfcoach gaat het lezen. Het is duidelijk dat de HP van de natuur geniet. De interpunctie lijkt me goed.